Angajarea de noua forta de munca devine un lucru din ce in mai dificil in Romania, din cauza pretentiilor tot mai sporite ale romanilor si lipsei de fidelitate catre o companie, crede directorul general al Orange Romania, Richard Moat. Acesta spune ca principalele motive care genereaza problema sunt cresterea economica inregistrata in Romania in ultimii ani si pregatirea superioara de care beneficiaza mare parte din forta de munca tanara disponibila.
"Piata muncii din Romania este deosebita de cele din restul lumii, prin aceea ca are un mare numar de oameni cu pregatire universitara. Aproape 90% din oamenii care lucreaza in sectorul de customer service au diploma universitara, iar 40% au facut chiar doua facultati", a declarat Moat, citat de Newsin, la conferinta "First Customer Service". Oficialul Orange s-a declarat nemultumit si de faptul ca societatea pe care o conduce investeste in trainingurile angajatilor, pentru ca apoi acestia sa plece imediat ce li se face o oferta mai buna. "Orange Romania are, in prezent, probleme cu personalul care paraseste compania dupa o vreme. Din acest motiv, suntem nevoiti sa angajam si sa pregatim noi angajati in mod constant", a precizat Moat. Directorul Orange a aratat ca in 1997 filiala romaneasca avea un singur call-center cu 18 angajati, care raspundeau anual la peste 100.000 de apeluri, si ca anul acesta are cinci call-centere, cu un total de 1.000 de angajati, care raspund la 100 de milioane de apeluri.

"Romanii ar trebui sa aiba mai multa initiativa"

Directorul Orange asteapta de la angajatii sai sa aiba mai multe initiative, la fel cu cei din Danemarca, tara unde a condus una dintre filialele companiei. Moat a mai condus anterior si filiala din Thailanda. "In Thailanda, angajatii asteapta decizii de la varf si nu vor actiona catusi de putin in absenta lor, chiar daca sunt foarte competenti. In Danemarca, angajatii au mai multa initiativa. Mi-ar placea ca angajatii romani sa aiba o abordare mai apropiata de a celor din Danemarca", a mai spus Richard Moat.
Conferinta "First Customer Service" a fost organizata de compania britanica SES (Service Excellence Solutions) si a beneficiat de prezentari din partea directorului general al Orange Romania, Richard Moat, a directorului Starbucks pentru Grecia, Romania si Cipru, Yiannis Kalfakakos, si a directorului general al JW Marriott Romania, Kurt Stohmayer.

Citeste si:

77% dintre studenti considera salariul cel mai important criteriu la angajare

Pentru studentii romani, cel mai important factor care i-ar determina sa lucreze intr-o companie este dimensiunea pachetului salarial, se arata intr-un studiu realizat recent de Arctic, Synovate si for People. Astfel, in proportie de 77%, studentii considera ca determinant in alegerea unei companii este salariul pe care-l primesc, urmat de posibilitatile reale de a avansa, cu 54% dintre raspunsuri. Din acest motiv, companiile care le starnesc cel mai mult interesul provin din sectorul bancar, marketing, urmate de resurse umane si publicitate. Cel mai putin atractive domenii sunt cel farmaceutic si cercetare-dezvoltare. Spre deosebire de generatiile anterioare, actuala generatie vrea sa lucreze in proportie de 60% in Romania intr-o companie multinationala privata si nu pune prea mare pret pe siguranta locului de munca, se mai arata in studiu. Desi fara o experienta semnificativa sau fara niciun fel de experienta, tinerii studenti au raspuns in mai mult de jumatate din cazuri ca ar vrea ca firma angajatoare sa le puna la dispozitie un salariu atractiv, telefon si masina de serviciu. Pe locurile urmatoare se gasesc asigurarile de sanatate, bonurile de masa si bonusurile anuale.
Programele de training si dezvoltare nu-i atrag foarte mult pe viitorii angajati (doar 26% din raspunsuri), desi reprezinta elemente-cheie pentru avansarea in cariera.