Cel mai mare motor de cautare are in proiect o gigantica baza de date personale pentru a le spune oamenilor ce slujbe sa-si aleaga sau cum sa-si planifice concediile.

Proiectul de monitorizare mondiala a fost prezentat saptamina aceasta de directorul executiv al companiei americane, Eric Schmidt, in cadrul unei vizite in Marea Britanie. „Scopul nostru este sa-i sprijinim pe utilizatori sa poata adresa intrebari precum «Ce ar trebui sa fac miine?» sau «Ce loc de munca ar trebui sa-mi iau?». Nu putem raspunde nici macar la cele mai elementare intrebari pentru ca nu stim suficient de multe despre voi", declara oficialul Google, citat de „The Independent". „Ne aflam inca la inceputuri in privinta intregului continut de informatii detinute de Google. Software-ul se va imbunatati si vom avea o mai buna personalizare", a mai adaugat Schmidt.

Decizia Google coincide cu anuntul companiei de a investi aproape trei milioane de euro intr-o firma specializata in genetica, 23andMe. Combinatia dintre genetica si realizarea de profiluri virtuale este un pariu important al celor de la Google in competitia pentru o mai buna intelegere a comportamentului userilor. Grupul american si-a relansat de putina vreme si serviciul iGoogle, care permite utilizatorilor sa-si publice propriul continut pe o homepage Google personalizata. Nici cei de la Yahoo! n-au stat cu miinile in sin la acest capitol, dezvoltind un sistem de monitorizare a navigatorilor, Project Panama.

Atitudinea tot mai orwelliana a celor doua motoare de cautare a inflamat deja o serie de activisti ai protejarii vietii private. Dupa ce Google a achizitionat contra sumei de 2,3 miliarde de euro si DoubleClick, compania ce permite realizarea unor profiluri fidele ale comportamentului online, reactiile critice nu au intirziat. „Ciinii de paza" din SUA si Europa au obtinut la inceputul anului promisiunea celor de la Google de a limita pastrarea de informatii ale utilizatorilor pentru o perioada maxima de doi ani, dupa cum relateaza „Financial Times".

„O multime de persoane sint nemultumite de atitudinea Google. De ce e nevoie ca un tinar impetuos care isi face un cont pe MySpace sa fie vinat la distanta de 30 de ani, cind aplica pentru un job precum cel de editor la «Financial Times»", se intreaba Ross Anderson, profesor de Security Engineering la Universitatea Cambridge.

Citeste raportul Amnesty International pe 2007 la, www.cotidianul.ro/select