Harmuth Beyer, neamtul care a riscat sa investeasca in cursele automobilistice din Romania, spune ca locul a fost criteriul primordial pentru semnarea contractului.

Ce anume v-a convins sa investiti in Romania dupa problemele pe care
Harmuth Beyer, neamtul care a riscat sa investeasca in cursele automobilistice din Romania, spune ca locul a fost criteriul primordial pentru semnarea contractului.

Ce anume v-a convins sa investiti in Romania dupa problemele pe care le-ati avut anul trecut?

Locul de aici. Mi-a placut foarte mult zona din jurul Palatului Parlamentului, care este unica in Europa. Cred ca a meritat tot efortul.

In cit timp credeti ca veti amortiza investitia facuta in circuitul de la Casa Poporului?

Intre sapte si zece ani.

Cit acopera sponsorii din costurile evenimentului din acest an si la cit estimati incasarile din vinzarea biletelor?

La aceasta intrebare pot sa raspund doar dupa ce se termina acest eveniment.

Faceti un top al celor mai mari probleme pe care le-ati intimpinat in Romania de la faza de proiect pina la punerea in practica a ideilor.

Au fost multe probleme, dar acum prefer sa ma gindesc doar la realizari. Mai este putin timp pina la cursa si acesta este cel mai important lucru.

Organizati si alte evenimente auto in afara celui de la Bucuresti? Care sint acestea?

Pina acum, nu. Dar ne gindim la asta pentru viitor. Aceasta este prima cursa pe un circuit stradal, iar interesul in Europa este destul de mare.

Cum ati caracteriza pista pe care se vor desfasura concursurile?

Este un circuit foarte solicitant din punct de vedere tehnic. Sicanele sint foarte dificile. Sint suprafete de asfalt foarte diferite pe tot traseul, ceea ce va face ca aceste curse sa fie extrem de spectaculoase.

Cum apreciati interesul publicului roman fata de evenimentul auto de la sfirsitul saptaminii?

Tinind cont ca acesta este primul eveniment de acest gen, e greu de apreciat. Vom vedea dupa cursa cit de mare a fost interesul.

S-a zvonit ca Ion Tiriac ar fi implicat in acest proiect. In ce relatii sinteti cu omul de afaceri roman?

In acest proiect nu a fost implicat niciodata Ion Tiriac. Nu am nici o relatie cu el, nu ne-am intilnit niciodata.

Initial s-a anuntat ca e posibila prezenta la Bucuresti a trei fosti campioni mondiali din F1. Pe cine mai contati in weekend?

La Vodafone Bucharest Challenge vor veni toti pilotii inscrisi in cele patru competitii: Campionatul FIA GT, Campionatul European FIA GT3, Formula 3 Marea Britanie si Cupa Dacia Logan. Avem fosti piloti de Formula 1 si alte vedete din motorsport. Nu sint cele mai importante nume, dar sigur va fi spectacol pe pista.

Limuzinele se invirt la portile Parlamentului Bucharest Challenge incepe vineri cu antrenamentele. Masinile ramase parcate linga circuit au fost ridicate, dar de deblocarea lor se ocupa organizatorii raliului.

Zeci de camioane aliniate pe mai multe rinduri in fata Casei Poporului, in burtile carora sint depozitate milioane de euro convertiti in limuzine de lux. Tehnica si logistica team-urilor participante la Bucharest Challenge 2007 se desfasoara si ele ostentativ in apropierea circuitului stradal, la doar citiva metri de ciocanele ruginite si de aparatele de sudura ale muncitorilor. Romanii fac ultimele amenajari, intinzind plasa de sirma pe pilonii ce insotesc de o parte si de alta traseul de concurs, in timp ce strainii isi amenajeaza paddock-urile.

Campionii s-au trezit joi cel mai devreme, iar Vitaphone Racing Team, echipa care se afla sub contract cu Thomas Biagi (campionul FIA GT) si fostul pilot de F1 Mika Salo, avea deja instalate 14 monitoare si patru calculatoare, in timp ce restul echipelor abia descarcau panourile cu numele si sigla. Salo va lipsi din concursul de la Bucuresti, el urmind sa fie inlocuit de campionul FIA GT din 2004, Fabrizio Golin, care plateste insa victoria Vitaphone din etapa precedenta, de la Silverstone, masina cistigatoare trebuind, conform regulamentului, sa fie mai grea cu 40 kg decit celelalte in etapa ce urmeaza succesului. In Bucuresti se va desfasura in acest weekend runda a treia din Campionatul Mondial FIA GT, iar statistica de pina acum a acestui sezon ne arata ca masinile cele mai bune au fost Maserati MC12 si Lamborghini Murcielago, care au in cont cite o victorie, iar cele doua tipuri de Corvette inscrise in concurs au patru podiumuri.

Joi dimineata, din preajma acestor limuzine proaspat descarcate pe asfaltul bucurestean au fost evacuate cele lasate de soferii bucuresteni pe carosabil, in zona Bulevardului Libertatii. In jur de zece masini au fost tractacte de catre serviciile specializate, insa proprietarii nu vor scoate bani din buzunar pentru deblocarea lor, plata urmind sa fie facuta de organizatorii raliului. Pilotii romani nu au inca acces la evenimentul-vedeta al acestui weekend auto, ei concurind in Cupa Dacia Logan si in Campionatul European FIA GT3, unde vor lua startul pilotul de raliuri Claudiu David si cel de pista Mihai Marinescu. Vineri, de la ora 9.00, incep antrenamentele, cursele urmind sa aiba loc simbata si duminica.



Un copilot aproape orb la Raliul Sardiniei. Amanunte,pe www.cotidianul.ro/select


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.