Exista in primul rand neclaritati in privinta datei la care masina a ajuns in Bucuresti. Potrivit procesului verbal de primire a autoturismului intr-un garaj al RAAPPS, acesta a ajuns in Capitala pe 19 februarie 2003, cu o luna mai devreme decat data inscrisa in ordinul de deplasare al soferului si al expertului SGG care au adus masina de la Timisoara, transmite Mediafax. O alta nepotrivire se refera la numarul de kilometri inscrisi in bordul autoturismului. Astfel, desi la Vama Nadlac, cand a fost confiscata, masina avea inregistrati 20.000 de kilometri la bord, un an mai tarziu, in momentul in care a ajuns la Bucuresti, in mod inexplicabil, numarul de kilometri scazuse cu aproape 500.
Masina nu a fost solicitata de SGG
Raportul Secretariatului General al Guvernului dat ieri publicitatii arata ca masina in care s-au descoperit drogurile nu a fost ceruta in mod expres de SGG, ci a fost repartizata acestei institutii de catre o comisie interministeriala condusa la acea vreme de Serban Mihailescu. "In conformitate cu procedurile legale, Secretariatul General al Guvernului trebuia sa solicite Comisiei interministeriale repartizarea unui autoturism, existand si posibilitatea indicarii in solicitare a unui anumit tip, categorii sau marci de autoturism. O solicitare prealabila catre comisie a autoturismului Porsche 911 Turbo Coupe nu se regaseste la SGG", se arata in raportul intocmit de Secretariat. Prin urmare, se precizeaza in raportul SGG ca "din informatiile disponibile" rezulta ca decizia de repartizare a autoturismului s-a luat in sedinta Comisiei interministeriale, fara existenta unei solicitari.
MIRA ii acuza pe vamesi
Ministerul Internelor si Reformei Administrative (MIRA) a sesizat Parchetul General pentru stabilirea vinovatiei membrilor echipei de control si cercetare care au efectuat controlul vamal si cercetarea autoturismului Porsche in februarie 2002. Concluzia anchetei MIRA nu clarifica modul in care cele 60 de kilograme de heroina au ajuns in masina descoperita in garajul Guvernului, dar ii face responsabili pe cei care au efectuat controlul vamal si cercetarea autoturismului in februarie 2002. Potrivit Ministerului de Interne, vamesii sunt cei care au facut singura perchezitie a masinii. A doua constatare au facut-o politistii de la crima organizata Timisoara, care nu au mai perchezitionat masina. Apoi, cazul a fost preluat de un procuror, care la randul lui nu a dispus nici o alta perchezitie. Autoturismul a fost repartizat SGG si a stat 4 ani intr-un garaj al institutiei. Masina a ajuns apoi la politistii de la filaj, care l-au controlat si au gasit alte 60 de kilograme de heroina, ascunse sub bancheta din spate.
Au descoperit doar jumatate
In urma anchetei desfasurate de Ministerul de Interne a rezultat faptul ca masina fusese confiscata in februarie 2002 de la doi cetateni turci asupra carora Politia de Frontiera a descoperit atunci alte 63 de kilograme de droguri. Autoturismul a apartinut initial afaceristului turc Berirmen Ferdi, in varsta de 64 de ani, si fiului acestuia, Sureyya Berirmen, in varsta de 33 de ani, care, la data de 8 februarie 2002, au intrat in Romania pe la Vama Giurgiu. Luna trecuta, masina a fost repartizata Ministerului Internelor si Reformei Administrative, la Directia de Combatere a Crimei Organizate din cadrul IGPR, urmand ca ea sa fie folosita in misiuni de filaj. Conform procedurilor, autoturismul Porsche a fost trimis in service pentru a fi utilat corespunzator, iar unul dintre mecanicii MIRA a descoperit ce au ratat politistii de frontiera: alte 60 de kilograme de heroina, in valoare de noua milioane de euro, ambalate in zeci de pachete a cate jumatate de kilogram, gasite sub bancheta din spate a masinii.