Pe o piata de 3,2 miliarde de dolari in 2006, opt dintre cei mai mari zece jucatori sint controlati de banci.

Companiile de leasing clasate anul trecut pe primele zece pozitii in functie de valoarea bunurilor finantate au cumulat 59,4% din piata romaneasca de profil. Totalul activelor finantate de cele zece firme a fost de 1,9 miliarde de euro anul trecut, in conditiile in care piata de leasing din Romania a urcat in 2006 cu peste 60%, la 3,26 miliarde de euro.

BCR Leasing ocupa primul loc in clasament, cu un volum al bunurilor finantate de 295 de milioane de euro si o cota de piata de 9%. Locul secund este ocupat de Porsche Leasing, cu 275 de milioane de euro si o cota de 8,43%.

HVB Leasing a finantat achizitia de bunuri in valoare totala de 200,39 milioane de euro, adjudecindu-si o cota de piata de 6,14%, in timp ce UniCredit Leasing a raportat o valoare de 200,06 milioane de euro, pentru care i-a revenit o cota de 6,13%.

Volksbank Leasing a urcat doua pozitii, pe locul al cincilea, dupa ce si-a majorat volumul activelor finantate cu 68%, la 186 de milioane de euro. Compania a avut anul trecut o cota de piata de 5,7%, in crestere cu 0,3% fata de 2005.

Urmatoarea clasata este firma BRD Sogelease, care a finantat in 2006 achizitia de bunuri in valoare de 174,5 milioane de euro, cu 43% mai mult decat in 2005, si a realizat o cota de piata de 5,35%.

Tiriac Leasing a avansat, de pe pozitia a zecea, pe cea de-a saptea, pe fondul dublarii volumului de active finantate, la 167,5 milioane de euro, obtinind o cota de 5,14%.

Compania este urmata in clasament de Motoractive Leasing, preluata in toamna anului trecut de GE Money, divizia de servicii financiare a grupului american General Electric. Motoractive a raportat un rezultat de 150 de milioane de euro, ceea ce i-a adus urcarea in top cu o pozitie si o cota de piata de 4,6%.

Raiffeisen Leasing este singura firma din primele zece companii de leasing ale anului 2006 care a pierdut mai multe pozitii, ajungind, de pe locul al cincilea, pe al noualea, cu 138 de milioane de euro, nivel caruia ii corespunde o cota de piata de 4,23%.

Ultima clasata, Credit Europe Leasing (fosta Finans International Leasing), a intrat in Top 10 anul trecut, dupa o crestere puternica de 160%, ajungind la un volum al bunurilor finantate de 120 de milioane de euro si o cota de 3,68%.

Avantaj anulat Incepind cu 1 ianuarie 2007, avantajul leasingului ca metoda de finantare s-a redus substantial in fata creditelor, dupa introducerea TVA pe dobinda. In functie de valoarea contractelor, majorarile au fost cuprinse intre 0,3 si 6%. In primul trimestru din acest an, ponderea leasingului ca metoda de finantare din totalul autovehiculelor noi din import s-a redus la 37%, de la 53% in perioada similara a anului trecut.