In aceasta dimineata, va propun sa incepem cu aceasta fraza: Romania are nevoie sa se aseze pe dinauntru, sa-si redescopere traditiile si sa construiasca sanatos noi institutii-reper.

Noul „Cotidianul" e un dublu pariu cu noi insine. Vrem, pe de o parte, ca, dintr-un ziar bun, sa devenim cel mai bun dintre cele serioase si, pe de alta parte, sa convingem o importanta parte a publicului ca merita sa se intoarca la cititul zilnic de presa tiparita. E adevarat, inotam impotriva curentului. Romanii care auajuns la venituri decente se indeparteaza vizibil de nucleul fierbinte al implicarii civice si descopera delicii care pina de curind nu ieseau din sfera oniricului: calatorii in locuri stiute doar din filme, masini admirate anterior in reviste sau locuinte care sa magnetizeze intoarcerea acasa. Din alta perspectiva, inotam impotriva curentului pentru ca televiziunea ucide presa scrisa la orice „breaking news", iar Internetul arde cu nonsalanta toate bibliotecile pe care ne straduim sa le adunam pentru copiii nostri.

Si-atunci, de ce ne reinventam?

De ce nu ne mutam cu totii pe web, de ce mai incercam o data? Si, daca ne gindim ca ziarul, dincolo de cuvintele frumoase si de codurile deontologice, este o afacere, merita, oare, investitia? Exista sansa ca un asemenea produs, destinat unor cititori pretentiosi, sa ajunga sa faca profit?

Nu am fi pornit la acest drum daca n-am crede ca raspunsul este unul afirmativ. Dar, pina sa ne transferam cu totul vietile in mediul online, e bine sa mai traim bucuria simpla a cititului-rasfoitului la cafea, iar pina sa calculam dividende, vrem sa mai savuram placerea de a scrie si de a citi. Diminetile noastre pline supravietuiesc si datorita unei fraze dintr-un articol bine scris.

In aceasta dimineata, va propun sa incepem cu aceasta fraza: Romania si-a atins obiectivele strategice externe si are nevoie sa se aseze pe dinauntru, sa-si redescopere traditiile si sa construiasca sanatos noi institutii-reper. Asta vrem sa facem din „Cotidianul": o institutie a presei romanesti de calitate, pentru cititorii pe care ii intereseaza si posibilul, nu numai concretul.