Pentru a promova mai repede sau pur si simplu pentru ca natura jobului sau uzantele din companie ii obliga, doi din cinci romani sustin ca muncesc frecvent in timpul weekendului.

Aproximativ 44% dintre romanii care au raspuns unui chestionar Neogen au declarat ca lucreaza frecvent in timpul weekendului. Mai mult, trei din zece respondenti sustin ca jobul lor presupune sa lucreze la sfirsit de saptamina, in vreme ce 13,6% spun ca se duc la birou in fiecare simbata sau duminica pentru a munci suplimentar. Totodata, 21,8% dintre respondenti muncesc in weekend de citeva ori pe an. Potrivit sondajului Neogen, ponderea celor care nu s-ar duce la munca in weekend in nici un caz este de numai 20,3%.

Cine munceste in weekend

Conform explicatiilor Neogen, cei mai predispusi sa isi petreaca finalul de saptamina la birou sint tinerii motivati de perspectiva unei promovari si cei care lucreaza in domenii extrem de competitive cum ar fi sectorul bancar, management, consultanta, finante-contabilitate sau IT. Specialistii in resurse umane sustin insa ca romanii isi doresc timp liber la final de saptamina, manifestindu-si aceasta dorinta chiar in interviurile de angajare. "Cei mai multi oameni vor sa aiba weekendurile libere. Este o cerinta a lor chiar in momentul in care se angajeaza. Bineinteles ca sint si romani care muncesc in weekenduri, dar nu este o regula", sustine Andreea Lupan, Business Unit Manager in cadrul agentiei de consultanta Barnett McCall General Recruitment. Potrivit acesteia, cei care aleg sa isi petreaca finalurile de saptamina la munca sint motivati fie de compensatiile de ordin profesional, de genul aprecieri din partea superiorilor sau de posibilitatea de a promova, fie incearca astfel sa se adapteze la mediul din companie. "Sint si persoane care se duc la munca in weekend pentru ca le place foarte mult ceea ce fac", mai spune Lupan.

Neogen este lider regional pe piata serviciilor online (locuri de munca, anunturi de vinzare-cumparare si matrimoniale, jocuri, stiri, publicitate, hosting), cu peste un milion de utilizatori inregistrati in Romania.

Sanse mari de negociere Din datele Neogen, in momentul de fata, numarul mediu de candidaturi pe anuntul de recrutare a scazut la jumatate fata de 2003, pina la 20. Exceptie fac multinationalele si companiile autohtone care detin branduri puternice, unde pentru un singur anunt candideaza in jur de 150 de persoane.

In luna aprilie, numarul anunturilor de recrutare de pe site-rile Neogen a ramas constant. Totusi, cererea de forta de munca a crescut in 15 dintre cele 35 de domenii monitorizate, printre acestea numarindu-se retailul, resursele umane si constructiile. In schimb, cea mai mare scadere a numarului de anunturi s-a inregistrat in domeniul imobiliar. Studiul Neogen a fost realizat pe un esantion de 500 de persoane.