Patru ministri ai transporturilor ne-au promis, din 2.000 si pana in 2012, peste 1.200 de kilometri de autostrada, in conditiile in care timp de 17 ani au fost dati in folosinta doar 100 de kilometri. Mai nou, pe langa autostrazi vom avea si drumuri expres, toate insa doar in imaginatia guvernantilor. Promisiunile ministrilor se lovesc de realitatea dura. Pe culoarul IV pan-european, cel mai important culoar de legatura cu tarile UE, in lungime de 855 km, avem construiti 151 de km si pentru distanta Cernavoda - Constanta suntem in faza de licitatii.  PROBLEME. Mult controversata Autostrada Transilvania, Brasov - Bors, nu se afla nici ea intr-o situatie mai buna. Se lucreaza deocamdata pe doua tronsoane, dar s-au terminat banii, desi anul trecut i se reprosa companiei Bechtel ca nu lucreaza in ritmul in care primeste finantare. Ministrul Ludovic Orban a solicitat recent o suplimentare a fondurilor de la buget cu circa 83,3 milioane euro, pentru ca sumele obtinute din creditele externe nu pot fi asigurate in timpul necesar. Pe tronsoanele pe care au fost incepute lucrarile problema exproprierilor nu a fost rezolvata inca in totalitate. Acelasi lucru este valabil si la Autostrada Bucuresti- Brasov, unde, pe portiunea la care s-au facut deja licitatii (Bucuresti - Ploiesti), nu s-au gasit inca banii necesari exproprierii. Carul inaintea boilor a fost pus peste tot pe unde se vorbeste de autostrazi in Romania. Fara finantare, fara rezolvarea problemei exproprierii, fara proiecte de tip european nu vom avea autostrazi nici peste 20 de ani. Pe larg despre reteaua de drumuri si planurile fantastice ale autoritatilor in revista Saptamana Finciara. Alexandru Moldovan