Joi, 26 aprilie, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a comunicat noile date oficiale ale Studiului National de Audienta Focus (SNAF) pentru perioada ianuarie 2006 - ianuarie 2007. Conform acestora, audienta Jurnalului National se afla in crestere cu 5.000 de cititori, totalul fiind de 947.000 de cititori in fiecare zi.  Cifrele celui mai recent studiu de audienta confirma faptul ca Jurnalul Nationalisi pastreaza pozitia de lider in topul ziarelor de calitate din Romania, la distanta de 188.000 de cititori fata de urmatorul clasat in top.  Publicul Jurnalului National este localizat in aglomerarile urbane, aproape jumatate dintre acestia (45,8%) aflandu-se in Bucuresti si in localitati cu peste 200.000 de locuitori. Cititorii nostri au un profil de invidiat: aproape o treime din acestia apartine categoriei socio-demografice AB (29,9%). In ceea ce priveste ocupatia acestora, aproape un sfert (22,1%) sunt salariati cu functie de conducere si intreprinzatori particulari. Pentru a completa acest tablou reusit, trebuie sa mai spunem ca 35% dintre cei care citesc Jurnalul National sunt absolventi de invatamant superior, scoala postliceala si colegiu, in timp ce alti 35,3% au absolvit liceul. Aproape un sfert (24,7%) din cititorii Jurnalului National are un venit ce depaseste 200 de euro/luna, iar o treime depaseste acest prag.  APROAPE DE MILION. Cele mai recente date SNA reprezinta a opta auditare consecutiva in care Jurnalul National ocupa pozitia de lider in topul ziarelor de calitate din Romania. Cu alte cuvinte, de aproape doi ani, Jurnalul National este cel mai citit dintre ziarele de calitate din Romania. Acest fapt demonstreaza calitatea incontestabila a cotidianului editat de Trustul Intact, dar si faptul ca o publicatie poate avea succes abordand subiecte profunde, analize, reportaje senzationale si bine documentate, fara titluri sforaitoare, insa golite de substanta. Faptul ca Jurnalul National se apropie de un milion de cititori in fiecare zi arata clar optiunea consumatorilor de presa din Romania pentru campanii editoriale ce surprind viata de zi cu zi, fara farduri si fasoane, asa cum au fost, sunt si vor mai fi: "Redescoperirea Romaniei", "Croaziera Jurnalul National", "Un secol de Flamanzi", "Lumea Interzisa", "Omul sub net". Cei aproape un milion de cititori pe care-i are Jurnalul National in fiecare zi citesc "Cartea de Colectie", citesc si asculta "Editiile si muzica de Colectie", se duc vara la concertele Folk You, cauta "Povesti alese", admira "Fotografia de Jurnal", savureaza cele mai alese "Retete de Pasti" si asculta cu placere muzica buna, "Flacara" si "Cantecele noastre, toate".  CLASAMENTE. Conform celui mai recent SNAF, Cotidianul, aflat la prima auditare, are 129.000 de cititori, cateva ziare au cresteri procentuale modeste: Gandul (0,44%), 7plus (4,23%), Romania libera (1,27%), Evenimentul zilei (2,99%), iar Libertatea, Adevarul, Ziua, Curierul National si Ziarul inregistreaza pierderi de audienta. Si celelalte publicatii ale Trustului Intact isi mentin pozitiile fruntase in topul categoriilor din care fac parte. Astfel, cotidianul Gazeta Sporturilor continua sa ramana cel mai citit ziar de sport din Romania, cu 827.000 de cititori, la o distanta considerabila (213.000) fata de cotidianul de profil editat de Ringier, ProSport.  In ceea ce priveste publicatiile economice, revista Saptamana Financiara continua sa urce in preferintele publicului, cu o audienta de 232.000 de cititori pentru fiecare editie, in timp ce principalul sau competitor, Capital, pierde la aceasta auditare 16.000 de cititori.   SUPLIMENTE