Azi se incheie la Cannes tirgul international de televiziune MIPTV, la care au participat peste 12.000 de profesionisti din domeniu si s-au negociat contracte de aproape 4 miliarde de euro.

Serialul „La Urgenta", realizat de TVR,
este dorit de companii est-europene. „Este o ocazie unica de a intilni timp de citeva zile distribuitorii cu care ai contact permanent in restul timpului. MIPTV e locul in care incepi un deal, insa nu il si finalizezi neaparat", declara pentru „Cotidianul" Maria Apostol, PR Manager PRO TV, prezenta pentru citeva zile in orasul francez. Vinatoare de oportunitati

La fel ca postul lui Sirbu, alte aproximativ 20 de companii romanesti au descins in Hexagon pentru a lua pulsul pietei si pentru a perfecta eventuale achizitii. N-au lipsit nici Antena 1, Realitatea Media, Dogan Media International, SBS Brodcasting Media, PRO TV sau MediaPro Distribution. Sorin Enache, General Manager Realitatea Media, prezent si el la Cannes, s-a aratat mai putin interesat de programe, cit mai degraba de parteneri pentru proiecte. „Cum anul acesta se lanseaza canalul de cooking, ne-am orientat inspre programele ce ar putea face parte din grila noului post si chiar am achizitionat citeva. De asemenea, sintem intersati de parteneriate cu postul ABC in vederea schimbului de stiri", ne-a declarat Enache.

Stand in inima tirgului

Postul public s-a orientat mai pragmatic, achizitionind chiar un stand intreg din evidente motive strategice. Iar oficialii TVR, in frunte cu Ada Rosetti, seful de achizitii al SRTv, prezenta la eveniment, mizeaza pe cumparatori pentru documentare si imagini de arhiva. „Decreteii" lui Florin Iepan si coproductia „The One, the Only, the Real Tarzan", realizata cu ARTE, ZDF, ORF si Discovery, sint doua dintre cele 40 de propuneri ale postului public de televiziune afisate la malul Marii Mediterane.

„La Urgenta" pentru altii

TVR mai incearca sa vinda si serialul „La Urgenta", realizat in 2006 in regia lui Andrei Zinca, pentru care si-au manifestat interesul companii din Europa de Est, inca dinainte de inceperea tirgului. „Am avut oferte din partea unor canale de cablu, dar nu s-a incheiat nimic deocamdata. Pretul nu are insa nici o legatura cu pretul de productie, ci doar cu pretul pietei", precizeaza Ada Rosetti.

TVR este interesata sa cumpere cu aceasta ocazie si programe tv. Potrivit Adei Rosetti, televiziunea publica s-a orientat spre formate precum „Restauration", o campanie nationala de restaurare a unui monument din Romania in urma voturilor publicului. „Ne intereseaza formate si programe pentru toate tipurile de intervale orare, de la documentare pina la programe pentru copii", spune Rosetti.

Ecologie in prime-time

La nivel de tendinte, Ada Rosetti a observat o cerere mare pentru formate, in special cele de fictiune. „In materie de programe finalizate, cel putin in Romania, cererea pentru programe de la companiile hollywoodiene este in continuare mare, in pofida prevederilor referitoare la programele europene. Problemele ecologice ocupa si ele un loc tot mai vizibil si in domeniul productiilor comerciale prezente la Cannes: filme, seriale, actori cunoscuti", noteaza aceasta.