Primul dintre cele doua avioane Airbus A 310 ale companiei Tarom a ajuns cu bine in Franta, unde va fi reparat. Aparatele ar putea zbura pe relatia cu China, Spania sau cu Israel.

Aeronava Muntenia a plecat la sfirsitul saptaminii trecute catre Bordeaux, pentru a fi reparata, iar peste o saptamina si Moldova, celalalt avion A 310, va urma acelasi drum. Deocamdata, nu este cunoscut pretul pe care Tarom il va plati pentru repararea celor doua aeronave. „Estimam ca ar putea fi vorba de cinci-sapte milioane de euro pe aparat. Va fi o reclasificare, o verificare completa, in urma careia se vor indica toate piesele care vor fi inlocuite", spune Alexandru Galiatatos, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Aeronavele, cu o capacitate individuala de 200 de locuri - cele mai mari din flota Tarom -, au fost folosite pina in 2003 pe rutele Beijing si New York, aducind pierderi anuale cifrate la 20 de milioane de dolari. Din aceasta cauza, au fost trase pe dreapta, iar politica statului privitoare la acestea a fost neclara.

Filiera chineza

Galiatatos spune ca Tarom ar putea asigura legaturi aeriene cu China si ca exista deja discutii in acest sens. Gabriel Dumitrescu, directorul general al Tarom, confirma aceasta varianta, iar atractivitatea pentru piata chineza a unei curse Bucuresti-Beijing a crescut mai ales dupa intrarea noastra in UE. Alte variante enuntate de oficiali sint introducerea unor destinatii noi in Orientul Mijlociu si suplimentarea curselor pentru zboruri suprasolicitate, cum ar fi Tel Aviv si Madrid.