Inaintea etapei a treia a CM, organizatorii incearca sa lipeasca nisipul cu sprayuri si substante adezive, iar echipele au conceput filtre de aer speciale, care sa nu permita infundarea motoarelor.

Nisipul ar pietrifica si monoposturile daca acestea arpetrece mai mult timp in desert. In mai putin de o sapta-mina, echipele de Formula 1 si-au deplasat intreaga logistica din Malaiezia in Bahrain, pe un alt circuit proiectat de Hermann Tilke, pentru al treilea Grand Prix al sezonului. Cum la Sepang nu s-a consemnat nici un accident major, mecanicii au trebuit sa-si focalizeze munca asupra preintimpinarii posibilelor probleme pricinuite de nisipul adus de vint pe pista. 50 de viteze pe tur

Organizatorii incearca sa le vina in ajutor, dind cu spray si imprastiind substante adezive din jurul circuitului, cu scopul de a lipi macar temporar nisipul, insa riscul ca motoarele monoposturilor sa se infunde tot nu este eliminat. La rindul lor, producatorii au conceput filtre de aer speciale pentru circuitul Sakhir. „In Bahrain, motoarele lucreaza la capacitate maxima 70% din timp, cu 10% mai mult decit la Sepang. Circuitul Sakhir este cel mai dificil pentru motoare, fara a mai pune la socoteala faptul ca este foarte rapid, precum cel de la Monza", spune Gilles Simon, responsabil in Departamentul motoare al lui Ferrari. Atingerea unor viteze foarte mari (max. 302 km/ora) este incurajata de lungile linii drepte si imensele arii de degajare de pe marginea pistei, insa circuitul este recunoscut drept unul distrugator de frine, virajele fiind inselatoare si impunind, in medie, 50 de schimbari de treapta de viteza pe fiecare tur (5,417 km).

Puncte doar pentru Alonso si Webber

Si pentru acest weekend se anunta o lupta intre Ferrari si McLaren, in timp ce despre echipa campioana mondiala, Renault, nici nu se poate spune ca arbitreaza disputa. Giancarlo Fisichella este deja resemnat: „In momentul asta nici macar Fernando Alonso nu ne mai poate salva. Avem probleme de tractiune, de aderenta, sintem departe de podium. La victorii nici nu ne gindim, atit timp cit ne chinuim sa cistigam citeva puncte, mai ales ca vom avea exact aceeasi masina ca in Malaiezia". Ieri, in prima sedinta de antrenamente libere, monoposturile Renault, conduse de Heiki Kovalainen si Fisichella, au inregistrat timpi cu peste doua secunde mai slabi decit ai primului clasat Kimi Raikkonen. De altfel, sesiunea a fost dominata de Ferrari, Massa avind al doilea timp, cele doua monoposturi de la Maranello fiind urmate in ierarhia timpilor de masinile McLaren ale lui Lewis Hamilton si Alonso.

Dintre cei 22 de piloti ce vor fi duminica in cursa, doar doi, Mark Webber si Fernando Alonso, au incheiat in puncte in ambele etape gazduite pina acum de Bahrain, ultimul fiind si cistigatorul Grand Prix-ului precedent, din deschiderea sezonului 2006. Calificarile si cursa din acest an vor fi transmise in direct de TVR 1, azi, de la ora 14.00, si miine, de la 14.30.