Sarbatorile pascale au crescut veniturile marilor lanturi de magazine cu pina la 60% fata de o perioada obisnuita.

Pentru a se aproviziona pentru Paste, romanii s-au calcat in picioare in marile centre comerciale, aducind retailerilor vinzari cu mult peste nivelul dintr-o perioada obisnuita. Vinzarile au fost chiar si peste cele de anul trecut, cind retailerii au semnalat un plus de aproximativ 50%. Astfel, in saptamina premergatoare Pastelui, vinzarile din cele sapte hipermarketuri Carrefour din Bucuresti, Ploiesti, Constanta si Brasov „au fost mai mari cu aproximativ 60% fata de o perioada normala si cu 15% fata de perioada similara a anului trecut", potrivit reprezentantilor magazinului, citati de NewsIn. De asemenea, un nume mai nou in peisajul autohton al pietei de retail, francezii de la Auchan, si-au depasit propriile estimari, vinzind de Paste cu 60% peste cit comercializeaza in mod obisnuit. Din datele retailerului, numarul de clienti care au vizitat hipermarketul Auchan in preajma sarbatorilor pascale (intre 30 martie si 7 aprilie) a fost de 160.000, in crestere cu 40%. Altfel spus, in medie, intr-o zi din aceasta perioada magazinul s-a umplut de clienti aproape pina la refuz.

Crestere si la cash&carry

Chiar daca nu la acelasi nivel ca in cazul hipermarketurilor, si retailerii de pe segmentul cash&carry au putut profita de sarbatori pentru a-si rotunji veniturile.

Spre exemplu, reteaua de magazine distribuitoare de bunuri de larg consum Selgros Cash&Carry a inregistrat cresteri cu aproximativ 35% pentru vinzarile de bunuri alimentare, dar si pentru celelalte tipuri de marfuri.

Reteaua Selgros detine in prezent centre comerciale in Bucuresti, Ploiesti, Brasov, Tirgu-Mures, Cluj Napoca, Oradea, Arad, Timisoara, Craiova, Bacau si Constanta.