Astazi este ultima zi in care expozitia "Atelier 2007", cea de-a 20-a personala a pictoritei Alma Redlinger, mai poate fi vizitata la Galeria Artelor de la Cercul Militar National. Membra a Uniunii Artistilor Plastici din 1951, Alma Redlinger a absolvit Academia libera de arta avandu-l ca profesor pe pictorul M.H. Maxy si face parte din acea generatie de artisti ale caror lucrari poarta inca amprenta avangardei.
A participat la numeroase expozitii nationale si internationale, are lucrari expuse in muzee si colectii din Franta, Italia, Germania, SUA, Grecia, Anglia, Japonia, Olanda, Israel, Suedia, Canada si Romania, a obtinut numeroase distinctii, incepand cu anul 1945 cand i s-a decernat Premiul "Simu" pentru tineret si continuand cu premiul Ministerului Artelor in 1946, pentru ca in 1981 sa primeasca medalia de aur a Academiei Italia delle Arti e del'Lavoro, iar in 1985 "Oscar d'Italia" si in 2004 Ordinul "Meritul Cultural" in gradul de Comandor. Alma Redlinger se inscrie in acea generatie de artisti care asigura continuitatea dintre pictura interbelica si pictura contemporana.
Cea mai recenta dintre expozitiile pictoritei, cea de-a 20-a personala, reuneste "imagini din atelierul Almei Redlinger", lucrari create in stilul inconfundabil al artistei, in care "modernismul, parte a idiomului plastic vehiculat in panzele sale, are radacini adanci ce <<vin de departe>>", dupa cum il descrie Cristian Velescu. Lucrarile respira un dialog aparte intre structurile cromatice si constructia grafica, in care tensiunile se articuleaza discret, dar vizibil, conferind panzelor un rafinament desavarsit. Griurile capata o caldura speciala, colorata aproape, prin combinatiile neasteptate cu tonuri de violet si verde stins, eliberand o imagine care traieste puternic si viu, dublata de o sensibilitate care razbate din fiecare forma desenata. "Astazi realizez ca un tablou de Alma Redlinger e aidoma unei fiinte bicefale, ale carei capete isi doresc cu ardoare suprematia, tactul artistei consta in a nu da castig de cauza nici unuia dintre ele", scrie Cristian Velescu. "Stilul picturii sale s-a constituit, cred, ca urmare a acestei strategii a amanarii, a acestei imblanziri orfeice a surselor imaginii insesi. In urma efortului sau creator, ea izbuteste sa capteze si sa ne comunice secventele esentiale ale unei perpetue geneze, in cursul careia imaginea survine".
"Atelierul" pictoritei poate fi vizitat virtual si dupa inchiderea expozitiei, la adresa www.stdb.ro/arta/RHMPAGE. HTM (M.A.)