Dupa cum au precizat pentru RBK-Ukraina, surse ale companiei de stat Delta-Lotman, lucrarile de adancire aflate acum in faza finala vor permite accesul pe canal al navelor de mare tonaj, informeaza Rompres.
Pentru a elimina blocarea canalului c
Dupa cum au precizat pentru RBK-Ukraina, surse ale companiei de stat Delta-Lotman, lucrarile de adancire aflate acum in faza finala vor permite accesul pe canal al navelor de mare tonaj, informeaza Rompres.
Pentru a elimina blocarea canalului cu mal si alte reziduuri, la iesirea spre mare a bratulului Bastroe se are in vedere construirea unui dig special de protectie. In acest sens, in 2007 au fost alocate din bugetul de stat mijloace in valoare de 38,1 milioane grivne. In acelasi timp, se planifica extinderea lucrarilor de adancire si pe bratul Starostambulsk. Reamintim ca autoritatile romane si cele ucrainene se afla in disputa pe tema construirii canalului Bastroe. La inceputul acestui an, MAE de la Bucuresti a semnalat din nou Comitetului de implementare a Convetiei de la Espoo - care supravegheaza indeplinirea recomandarilor internationale in domeniul protectiei mediului - ca Ucraina nu respecta recomandarile internationale referitoare la amenajarea canalului Bastroe.
Mai exact, era vorba despre solicitarea ca Ucraina sa nu continue lucrarile de adancire a canalului pana nu se consulta cu partea romana sau despre organizarea unor consultari publice in zonele care ar putea fi afectate de amenajarea canalului. Un raport publicat de Natiunile Unite in 2006 afirma ca proiectul canalului navigabil realizat de Ucraina afecteaza ecosistemul Deltei Dunarii, care face parte din patrimoniul UNESCO din 1991. (L.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.