Marii retaileri ar putea deschide statii de alimentare si in Romania, dupa modelul omologilor din Uniunea Europeana.

Piata distribuitorilor de carburanti din Romania se va imbogati cu citiva jucatori noi. Nu este vorba despre companii specializate pe distributia de carburanti, ci despre retele de hipermarketuri, care ar putea deschide benzinarii pe modelul omologilor din Europa. „Viitorul poate aduce pe piata noi posibili jucatori ca Metro, Carrefour, Tesso si Auchan", a declarat ieri Zsolt Szalay, directorul general executiv al MOL Romania.

Reprezentantul companiei maghiare sustine ca, in celelalte tari din Uniunea Europeana, hipermarketurile au reusit sa acapareze o parte semnificativa din cota de piata detinuta de benzinarii traditionali. Pina acum, in Romania, doar Carrefour a deschis o benzinarie sub marca proprie. In acest moment, piata vinzarilor de carburanti este dominata de Rompetrol, cu o cota de piata de peste 30%, urmata de Petrom, cu o cota de aproximativ 28% in luna ianuarie a acestui an. MOL Romania avea, la finele anului 2006, o cota de piata de 14,4% si tinteste pentru 2007 sa obtina 20% din piata autohtona a vinzarilor de carburanti.

In ceea ce priveste media de vinzari de carburanti pe statie, MOL Romania ocupa locul al doilea.