TVR a avut anul trecut pierderi de 13 milioane de lei, a reiesit ieri din intilnirea parlamentarilor cu reprezentantii postului public. Cu toate acestea, Senatul nu incurajeaza marirea taxei tv.

Televiziunea publica a fost audiata ieri la Comisia pentru cultura a Senatului, in legatura cu situatia financiara, influentele politice in stiri si pierderea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga I. In urma discutiilor, senatorii au hotarit sa astepte pina marti, cind TVR va trimite Comisiei un bilant financiar detaliat, iar Biroul Permanent va decide daca va infiinta o comisie de ancheta cu privire la situatia financiara a televiziunii publice, informeaza MEDIAFAX.

Taxa si chiverniseala

Adrian Paunescu, presedintele Comisiei pentru cultura a Senatului, a declarat in cadrul sedintei ca nici el si nici colegii sai nu incurajeaza propunerea serviciului public de televiziune de marire a taxei tv. „E destul cit e si ar trebui chivernisiti banii cu mai multa atentie. Dati-ne un motiv, dati-ne suportul", a spus Adrian Paunescu, adaugind ca nu poate incuraja cheltuieli peste ceea ce s-a stabilit prin buget. „Sint de acord ca nu e momentul sa majoram acum aceasta taxa, dar am vazut alte posturi care se bucura ca nu o marim", a replicat presedintele-director general al televiziunii publice, Tudor Giurgiu, potrivit NewsIn, in contextul in care TVR face de ceva timp demersuri pentru marirea taxei de la patru la sase lei lunar. De altfel, Televiziunea Romana a avut anul trecut pierderi totale de 13 milioane de lei, dintre care zece milioane datorii, potrivit declaratiilor directorului economic al postului public, Cipriana Voicu. „Am facut credit de zece milioane de lei noi cu care vom plati restantele", a adaugat directorul economic. Tudor Giurgiu a motivat cheltuielile mari din 2006 prin introducerea TVA la achizitia licentelor pentru filme si prin plata drepturile de autor, instituita tot anul trecut.

O luna grea

In legatura cu pierderea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga I, Giurgiu a dat vina pe Voicu, iar aceasta s-a scuzat la rindul ei prin greseala lui Vlad Enachescu. „Luna ianuarie a fost o luna grea, contractele cu Electrica erau expirate. Importante au fost platile de salarii si platile bugetare", a explicat Cipriana Voicu. Ea a aratat ca in ianuarie TVR a primit o factura de 47 de miliarde de lei de la Telesport, din care a platit, pe 11 ianuarie, sapte miliarde, pe 20 ianuarie, inca zece miliarde, si pe 29, inca zece miliarde, pentru ca pe 30 era zi de salarii. „Vlad Enachescu (n.r. - redactorul-sef al departamentului Sport din TVR) era cel care trebuia sa ma anunte", a mai spus Voicu, scuzindu-se ca nu stia de importanta acestei plati.

Demonizarea doamnei Culcer Stirile TVR au constituit un alt subiect de dezbatere pentru senatori. Desi George Pruteanu, membru in Consiliul de Administratie al postului public, s-a declarat multumit de „Jurnal", ceilalti membri din Consiliu, printre care Nicu Alifantis si Tudor Barbu, au spus ca lucrurile stau exact invers. Barbu e de parere ca, si in cazul stirilor si in cel al talk-show-urilor politice, conducerea TVR nu a gasit „cea mai fericita solutie". Presedintele comisiei a cerut insa reprezentantilor televiziunii „sa nu concentreze tot tirul pe redactia de stiri". „N-am nici un motiv sa o apar pe Culcer, dar cred ca demonizarea doamnei Culcer nu reprezinta un mod de a salva ideea de impartialitate", a spus Paunescu.