Jurnalistii prezenti la Congresul European al Ziarelor (CEZ), defasurat la Viena, au constatat tendinta presei scrise de a interactiona cat mai mult cu cititorul. Multe dintre ziare folosesc consumatorul de presa pe post de reporter. Odata cu revolut
Jurnalistii prezenti la Congresul European al Ziarelor (CEZ), defasurat la Viena, au constatat tendinta presei scrise de a interactiona cat mai mult cu cititorul. Multe dintre ziare folosesc consumatorul de presa pe post de reporter. Odata cu revolutia telefoniei mobile, a blog-ului si a site-ului Youtube.com, informarea a capatat noi dimensiuni. Ea a trecut de la "profesionistii libertatii de exprimare", asa cum ii definea cancelarul austriac Alfred Gusenbauer (foto) pe ziaristi, in mainile cetatenilor. Jurnalistii detin in acest sistem doar functia de a verifica si a redistribui informatia obtinuta prin intermediul SMS, MMS si Internet. O astfel de revolutie media a fost posibila in Germania, de pilda, dupa ce 91% dintre cetateni au intrat pentru prima oara in posesia unui aparat de fotografiat, odata cu achizitionarea telefonului mobil. Cancelarul austriac, prezent la gala decernarii premiilor CEZ, a criticat concentrarea media in mana trusturilor si a subliniat ca libertatea de exprimare ar trebui sa fie mai importanta decat siguranta statului. Marii castigatori ai celei de-a opta editii a CEZ au fost "De Morgen" (Belgia, sectiunea ziar national), Bergens Tidende (Norvegia, ziar regional) si HBL (Finlanda, ziar local) dintr-un total de 287 de ziare din 26 de tari.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.