Miresele si prezentatorii de dimineata sint votati de public, Doroftei face reality show cu viata lui, iar Adrian Enache dubleaza in „Furori". Recentul Kanal D se prezinta, analistii ii comenteaza sansele.

Ultima televiziune rasarita in grila romaneasca, postul turcilor de la Dogan, dar si al elvetienilor de la Ringier, emite deja de zece zile. Suficiente pentru ca publicitarii si analistii media sa ii comenteze prestatia. Dupa o saptamina si ceva de emisie, ratingul plaseaza Kanal D printre televiziunile de nisa. Daca in ziua de lansare postul a obtinut o medie de 0,5% rating pe publicul urban general, cu un virf de audienta la ora 23.00, prin Vacanta Mare, in zilele urmatoare audienta nu a fluctuat semnificativ.

Realitate in toate felurile

In afara de Vacanta Mare si cei care au fugit de „La Bloc", Kanal D se mai lauda cu nume ca Doroftei, Cosmin Cernat si Dana Razboiu. Boxerul are reality show-ul lui, „Doroftei Reloaded", programat pentru marti seara, completat de un alt program rupt din viata, „Nora pentru mama". Anuntat ca „primul reality show matrimonial din Romania", emisiunea are cite o ora in fiecare dupa-amiaza, plus prime time-ul de simbata. Intriga a fost aleasa pe masura: o mireasa votata de public isi va alege un potential mire si va primi la final un premiu in valoare de 100.000 de euro. Femeile cu probleme au fost programate in zilele de lucru, de la ora 16.30 la 18.00, perioada in care ii vor povesti ce au pe suflet Adrianei Trandafir, in emisiunea „Confidenta", iar Adrian Enache face la propriu „Furori", unde este si juriu, si prezentator. Dimineata si seara sint bifate in acelasi ton: la inceput de zi o emisiune-concurs, unde publicul isi va vota prezentatorii preferati din 10 concurenti, iar in amurg stiri de senzatie prezentate de Ilinca Vandici la „Bulevard".

Mai multe voturi pentru campion

„Impresia de ansamblu e proasta. In afara de calitatea imaginii, care mi se pare onorabila, nu prea ai ce sa lauzi. Cel mai mult ma deranjeaza felul in care Kanal D anunta noul cu mijloacele vechiului. Formate neoriginale, show-uri luate de bune cind alte posturi s-au plictisit de ele, animatori carenti. Deocamdata n-am vazut nici un punct tare. (O posibila exceptie ar putea fi decolteul Gabrielei Cristea). Cine abuzeaza de reluari se plaseaza singur in plutonul posturilor unde predomina umplutura", comenteaza cronicarul tv Radu Paraschivescu. „Achizitia care rupe gura tirgului este Garcea. Eu cred insa ca o sa piarda. Fiindca PRO TV a facut din el un produs hipervandabil, punind la bataie toate resursele de showbiz ale trustului. A fost asociat ani intregi cu propozitia «Numai la PRO TV». Liga I de fotbal si Leonard Doroftei mi se par piesele de greutate ale grilei Kanal D. Poate pare fortat, dar cred ca Doroftei si formatul in care e bagat o sa faca rating. El aduce noutatea, desi e reloaded. E campionul iubit de romani, are o familie frumoasa si e blajin, onest, lizibil. O bila alba pentru cine a gindit formatul", e de parere si Dorothea Ionescu, analist media la Dadamedia.

N-ai viata? Zapeaza aici

„Brandul Kanal D exista deja si e bine sanatos in Turcia, tara lui de origine. In Romania insa, el e abia un nou-nascut care tipa viguros si atrage personalitati create de marii lui concurenti de aici. Nu isi doreste sa fie cutting edge sau in orice alt fel de nisa. Cred ca Dogan a gindit postul ca o televiziune mainstream, de audienta generala. In Romania, Kanal D foloseste sloganul «Simte si traieste!», facind astfel referinta clara la divertisment, dar gresind deoarece, in fond, face doar propunerea de valoare comuna tuturor televiziunilor generaliste de azi: «N-ai o viata? Iti dam noi un surogat». Identitatii vizuale nu i-ar strica o improspatare stilistica, pentru ca pare sa aiba cel putin 10, daca nu chiar 20 de ani", apreciaza Stefan Liute, Strategy Director Grapefruit, pozitionarea canalului.