Participantii la licitatia pentru construirea portiunii de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei scot din joc consortiul UMB-Euroconstruct-Pa&Co prin preturi mici.

Sapte firme si consortii, printre care si asocierea Euroconstruct, UMB Spedition si Pa&Co, au depus miercuri ofertele financiare si tehnice pentru construirea a 19 km de autostrada intre Bucuresti si Moara Vlasiei.

Pretul cel mai mic a fost solicitat de asocierea italiana Pizzaroti-Tirrena Scavi, care a cerut 179 de milioane de euro. Pe locurile urmatoare s-au situat ofertele firmei franceze Colas (186 de milioane de euro), firmei elene Aktor (193 de milioane de euro), portughezilor de la Lena Construciones (194 de milioane de euro), consortiului autohton Euroconstruct, UMB si Pa&Co (206 milioane de euro), asocierii Max Bogl&Astaldi (260 de milioane de euro) precum si oferta maghiarilor de la Vegyepszer (270 de milioane de euro).

Pretul corect

Unii participanti la licitatie, precum si oficiali ai Ministerului Transporturilor, care au solicitat anonimatul, si-au exprimat, dupa deschiderea ofertelor financiare, scepticismul ca lucrarea ar putea fi efectuata la preturile cerute de primii doi clasati.

Este posibil ca primele clasate sa fi solicitat preturi exagerat de mici, pentru a cistiga licitatia, urmind ca ulterior, dupa o politica aplicata cu succes in ultimii ani, sa se indrepte cu pretentii financiare suplimentare catre Compania de Autostrazi si sa revina astfel la un pret normal, a afirmat un constructor dupa licitatie. Sursele indicate au estimat ca un pret normal de construire ar fi situat intre 180 si 220 de milioane de euro.

Au calculat dupa o licitatie anterioara

Cei mai multi participanti stiau oferta depusa de consortiul cistigator pentru celalalt tronson al autostrazii, Moara Vlasiei-Ploiesti, cistigat anul trecut de trioul Euroconstruct-UMB Spedition-Pa&Co (Besciu, Umbrarescu, Casuneanu), precum si volumul de lucrari efectuat. Astfel, participantii au intuit cu usurinta ultima oferta a trioului pentru Bucuresti-Moara Vlasiei si au fost in stare sa se situeze sub aceasta. ĄCosturile sint mari deoarece trebuie construiti numai putin de cinci kilometri de poduri si trebuie mutate multe retele de utilitati", a explicat un participant. Cistigatorul licitatiei va fi cunoscut in circa zece zile, dupa ce va fi analizata si oferta tehnica ce are o pondere de 40% in desemnarea cistigatorului.