N-a fost de ajuns ce facuram in primele saptamani, ca mai venira altele, la fel de nazdravane. Ca niste suturi la gioale trase astora de credeau ca le-au vazut pe toate, ca au invatat tot si ca au tras invatamintele necesare din cartile de istorie. Poate din cartile lor de istorie, nu din ale noastre, cu Monica Macovei in randul eroinelor neamului si exemplu pentru astia mici la noua gazeta de perete cu titlul "Uite ce-am fost si uite unde am ajuns!". Oricum si la ale lor, si ale noastre, mai sus amintita persoana vine sa adauge o noua si nepieritoare pagina care sa ilustreze contributia romaneasca la ceea ce prostii de europeni denumesc (sau denumeau pana la Ordonanta Macovei) "spatiul comun de libertate si justitie". Poate sa fie la ei, ca la noi, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului Romaniei din 29 decembrie 2006, procurorii DIICOT din Ministerului Public au primit puteri exceptionale, fara precedent in ceea ce ar trebui sa fie un stat de drept. Doamna ministru Macovei a inaintat Guvernului un text in care se gasesc consemnate, negru pe alb, prevederi care-i fac pe procurori complet independenti de mandatul judecatoresc, devenit obiect inutil si derizoriu, din moment ce dansii, procurorii, "pot dispune sa li se comunice, in original sau in copie, orice date, informatii, inscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile si altele asemenea. Se poate efectua "punerea sub supraveghere, interceptarea sau inregistrarea comunicatiilor", "accesul la sistemele informatice" doar din simpla vointa a procurorului, repet, fara mentionarea obligativitatii mandatului judecatoresc.
Deja au ajuns la Bruxelles reclamatii facute de organizatii romanesti care vad in aceasta ordonanta un atac direct si fara precedent la drepturile fundamentale ale omului si la statul de drept. Problema nu este daca sistemele informatice sau cele bancare trebuie sau nu accesate atunci cand este vorba despre cercetari in probleme legate de terorism sau crima organizata. Problema este cum doamna ministru Macovei a putut semna pentru trimiterea spre votare in cadrul Guvernului a unui text care scoate din joc, cel putin pentru aceste paragrafe incriminate, o putere fundamentala a statului, cea a justitiei, reprezentata de judecator. A doua problema, la fel de serioasa si care ridica niste alte grave semne de intrebare, este motivatia care a stat la baza initiativei. De ce a fost folosit din nou procedeul Ordonantei de urgenta, atata timp cat, in campania electorala, tocmai abuzul de asemenea ordonante a constituit una dintre acuzele serioase ale Aliantei DA impotriva Uniunii PSD-PUR? Ma scuzati de intrebare, dar nu-mi amintesc eu bine sau, in aceeasi campanie electorala, "guvernarea sistemului ticalosit" fusese acuzata si ca - prin acest sistem al ordonantelor de urgenta - a evitat punerea in dezbatere publica a problemelor respective, tocmai pentru a se escamota ceasvasilea sumbre interese? Acum de ce nu mai e valabila aceeasi teorie?
Spuneti undeva in Europa sau in orice stat cu democratie autentica ceea ce spus doamna Macovei onor populatiei Romaniei prin aceasta Ordonanta de urgenta, devenita acum lege, si te vor lua drept nebun. Spune ca asta este deja lege functionala intr-un stat membru UE si nu te vor crede. La inceput. Acum sunt la stadiul de studiu al enormitatii. Ce se va petrece? Cu noi. Nimic. Dar ei? Au mai invatat o lectie. Ordonanta asta se va fasai sau contramanda. Iar doamna Macovei va ramane in cartea de istorie si a noastra si a lor, cu acest text care va face cariera si va fi dat mult timp exemplu la categoria "cum sa-i calcam in picioare si ei sa aplaude"!