Tanasescu e de vina!
"Inteleg ca problema invocata este ca, dupa calculul taxei, masinile autohtone noi ar fi favorizate in piata auto in fata masinilor de import din UE. Inseamna ca problema este cuantumul ridicat al taxei si, eventual,
Tanasescu e de vina!
"Inteleg ca problema invocata este ca, dupa calculul taxei, masinile autohtone noi ar fi favorizate in piata auto in fata masinilor de import din UE. Inseamna ca problema este cuantumul ridicat al taxei si, eventual, diferentele mari la care se ajunge dupa aplicarea formulei de calcul. Daca este asa, vom discuta si vom vedea ce este de facut pentru a regla orice problema", a declarat ministrul, citat de Mediafax.
Sulfina Barbu a tinut sa critice Parlamentul, sustinand ca principala modificare a cuantumurilor a fost operata de "oamenii opozitiei, de social-democratul Tanasescu" in urma dezbaterilor din Comisia de Buget-Finante, pe care acesta o conduce. "Este clar, cuantumul este prea mare. Excesiv, as spune. Am gandit-o initial ca pe un stimulent pentru ca oamenii sa isi cumpere masini cat mai bune", a mai explicat Sulfina Barbu.
Ministrul a precizat ca singura contributie a institutiei pe care o conduce la introducerea taxei a fost ideea impozitului in sine, si a tinut sa sublinieze ca oamenii ministrului de Finante au negociat "non-stop" cu Comisia Europeana modul de aplicare al taxei, astfel incat aceasta sa fie in deplina concordanta cu normele europene. "Trebuie totusi sa ne protejam intr-un fel de pericolul pe care-l reprezinta potentiala intrare in tara a masinilor vechi, atat la adresa mediului cat si la adresa sigurantei cetatenilor romani in trafic. Din punctul de vedere al protectiei mediului, taxa este perfect justificata si nu avem de gand sa renuntam la ea. Daca partenerii nostri europeni spun ca este perfectibila, identificam problema si o rezolvam, pentru a alinia si aceasta taxa la cerintele europene", a declarat Sulfina Barbu, amintind ca statul a investit "enorm" in modernizarea parcului auto national.
"Taxa anti-concurentiala
Taxa de prima inmatriculare vizeaza preponderent regimul concurential si doar in subsidiar protectia mediului, Comisia Europeana avand tot dreptul la o actiune impotriva Romaniei in acest caz, a declarat presedintele Asociatiei Romane de Drept al Mediului, Mircea Dutu, ieri, la Colocviul international cu tema "Impactul dreptului comunitar al mediului asupra legislatiilor statelor membre ale UE". Mircea Dutu a precizat ca legislatia comunitara asigura libera circulatie a marfurilor si persoanelor in UE, dar masurile de protectia mediului primeaza in fata aspectelor economice. "Daca aceasta taxa era introdusa din perspectiva protectiei mediului, ea era justificata. In acest caz, insa, pentru autoritati primeaza faptul ca masinile sunt la mana a doua si sunt aduse din alte state", a spus Dutu. El considera ca taxa de prima inmatriculare protejeaza producatorii autohtoni de automobile.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.