Cu o crestere de 74% a vinzarilor pe pietele externe, Automobile Dacia si-a majorat volumul unitatilor comercializate la aproape 197.000 de unitati.

Europa Occidentala este principala destinatie de export pentru modelele Logan, care a atras 40% din totalul inmatricularilor consemnate pe pietele externe. Exporturile au avansat la 88.931 de unitati anul trecut, cu aproximativ trei sferturi mai mult decit in 2005, cind vinzarile au atins nivelul de 46.612 de unitati.

In clasamentul pe tari, primul loc in topul vinzarilor este ocupat de Franta, unde au fost comercializate 18.742 de masini Logan. Locul secund este ocupat de Algeria, cu 8.573 de unitati, urmata de Turcia, cu 7.356 de exemplare. Logan a convins in 2006 de patru ori mai multi spanioli si de trei ori mai multi clienti germani ca merita sa fie cumparat. In Spania si in Germania, vinzarile au urcat la 6.483 de unitati, respectiv 6.361 de unitati.

In Maroc, unde Logan este produs incepind cu al doilea semestru al anului 2005, s-au vindut 12.750 de masini. Detinind prima pozitie in topul vinzarilor, Logan a devenit astfel un fel de masina nationala a marocanilor.

In ceea ce priveste exportul de colectii CKD, anul 2006 a marcat inceperea livrarilor catre doua noi destinatii, Iran si India, unde activitatea de montaj a modelului Logan va demara in 2007. Numarul de kituri expediate in 2006 de centrul CKD de la Mioveni a depasit 91.000 de unitati.

„Best of" si in Romania

Desi s-a bucurat de o crestere modesta in raport cu exporturile, obtinind la intern doar un salt de 8,8% fata de 2005, Automobile Dacia a obtinut in Romania vinzari totale de 107.777 de unitati, dintre care 96.044 Logan si 11.733 Pick-Up.

Potrivit lui Jacques Daniel, directorul comercial al companiei, Dacia a realizat anul trecut cel mai bun rezultat comercial din istoria sa, nivelul vinzarilor totale apropiindu-se de pragul de 200.000 de unitati. Cumulat, Dacia a vindut atit pe piata romaneasca, cit si pe cea externa 196.708 de automobile, dintre care 183.958 au fost produse in Romania, iar restul in Maroc.

Logan MCV a consemnat un demaraj rapid, reusind sa atraga in citeva luni peste 3.600 de clienti romani. Din momentul lansarii in septembrie 2004 a modelului berlina si a breakului in octombrie 2005, numarul automobilelor Logan care circula in Romania se cifreaza la peste 200.000 de unitati.

Rezultatele comerciale ale celui mai important producator autohton de autovehicule au fost impulsionate de lansarea unei noi colectii in septembrie anul trecut, de introducerea celei de-a patra versiuni de motorizare, respectiv motorul pe benzina de 1,6 litri, 16 valve si 105 cai-putere, precum si de lansarea versiunii MCV, cu 5 sau 7 locuri.

Un nou diesel dupa furgon

Potrivit directorului comercial al Dacia, in toamna acestui an va fi lansata o noua motorizare diesel, mai puternica. Cel mai probabil va fi vorba de un surplus de 10-15 cai-putere pentru motorul de 1,5 litri. In prezent, propulsorul diesel de 1,5 litri existent pe Logan genereaza 70 de cai-putere si corespunde normelor Euro 4 privind emisiile de noxe.

Pina la sfirsitul acestei luni, producatorul pitestean va lansa pe piata varianta furgon a modelului Logan, la o luna si jumatate de la scoaterea din productie a longevivului „Papuc".