Motocicleta principalului reprezentant al Romaniei la Dakar 2007, Emanuel Gyenes, a fost dezmembrata si piesele inlocuite in proportie de 60%.

Cei mai stresati sportivi in perioada sarbatorilor de iarna sint jucatorii de tenis si participantii la Dakar. Primii se afla in drum spre Antipozi, in pregatirea primului turneu de Grand Slam al anului, Australian Open, iar ceilalti fac ultimele verificari ale motoarelor inainte de a porni in cea mai palpitanta cursa a desertului. Emanuel Gyenes face parte din a doua categorie, el fiind principalul nostru reprezentant la Dakar 2007, ca membru al MOL Szalay Dakar Team.

Alta toba

Tinind seama de titlurile cistigate in ultima vreme in competitiile enduro din tara si din strainatate, obiectivul sau este clasarea intre primii 20 de motociclisti in ierarhia de dupa ultima etapa, cu sosirea in capitala Senegalului. In aceasta intrecere, Gyenes va folosi o motocicleta KTM 660 Rally, pe care a testat-o in urma cu doua luni in desertul tunisian. A urmat procesul de setare a acesteia, pentru Dakar, astfel ca 660 Rally a fost dezmembrata bucata cu bucata si au fost innoite aproximativ 60% dintre componente. A fost refacut blocul motor, s-au schimbat tobele de esapament, in total lucrindu-se aproape o luna. La inceputul acestei saptamini, motocicleta a fost reasamblata si Gyenes a putut efectua primii kilometri cu setarile pentru cel mai dificil rally-raid din lume.

Revelion in strada

Imediat dupa Craciun, cel mai tinar concurent roman inscris vreodata la Dakar (are 22 de ani) va porni din Satu Mare catre Lisabona. Avind in vedere ca transportul este rutier, Mani Gyenes va intimpina noul an pe drumul catre Portugalia, unde pe 3 ianuarie se va prezenta la verificarile tehnice, iar pe 6 ianuarie va lua startul in prima etapa, speciala Lisabona-Portimao, avind numarul de concurs 51. Ineditul reprezentarii romanesti este dat de prezenta in concurs a lui Martin Freinademetz, dublu campion mondial la snowboard, insa la fel de insolita este inscrierea pe lista concurentilor de la clasa moto a turcului Kutlu Torunlar, care in 1992 si 1996 si-a reprezentat tara, la Olimpiadele de la Barcelona si Atlanta, in proba de windsurf. Bineinteles, nu vor absenta cistigatorii editiei 2006, specialisti ai desertului precum spaniolul Marc Coma, la sectiunea moto, sau fostul schior Luc Alphand, la sectiunea auto.