La ce buna, atunci, incalcarea atator porunci, numai pentru a spune o poveste de mahala cu Mihaela si Andreea, despre care acestea sustin apasat ca e pura inventie, deschizand procese cu posibile daune morale? Scandalul vinde ziarul, ridica audienta, atrage publicul, ar fi raspunsul celor care cred ca publicitatea negativa este mai puternica decat oricare alta. Si mai ieftina. S-au scris tratate despre reclama negativa si consecintele ei. Cele mai multe studii atrag atentia asupra deteriorarii definitive a reputatiei mass-media si a credibilitatii ei. Pentru ca orice scandal produs anume de media in scop comercial desparte jurnalismul de misiunea sa. Dar mai mult, indica dispret fata de public, considerat primitiv, avid de povesti vulgare, ahtiat dupa scene de violenta, amor lubric sau dupa intimitati penibile. Ca si cum ar conta doar numarul, nu si calitatea celor care citesc, se uita la televizor, asculta radioul sau navigheaza pe Internet.
Este exact invers, conteaza enorm calitatea, constata presa romaneasca cand e dispusa sa asculte glasul publicului. Daniel Okrent, editorialistul prestigiosului New York Times, spunea ca din 25 de idei bune, 24 i-au venit de la inteligentii sai cititori. Scandalul de prima pagina cu Mihaela Radulescu si Andreea Marin catara pe umerii audientei lor in emisiunile pe care le fac, speranta unui tiraj mai mare. Efectul pervers este ca dezvoltarea subiectului, fie si doar pentru ca indica un conflict intre vedete si ziar, sporeste interesul pentru scandalul initial. Pe agenda dezbaterilor despre statutul presei democratice merita sa figureze si intrebarea daca se poate minti si manipula in numele audientei si al tirajului. Mai ales ca a aparut fenomenul unor paparazzi tocmiti de false vedete sau de incepatori verosi din lumea show biz-ului pentru a produce scandalul aducator de "glorie".
Johann P. Fritz, presedintele Institutului International al Presei, crede ca presa de scandal poate fi contracarata cu alternative de divertisment, pentru ca mass-media sa nu se distreze cu informatia corecta, la care publicul are dreptul.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro