Aproape 1.400 de comenzi de autoturisme subventionate prin programul de inlocuire a masinilor uzate nu au fost onorate de catre dealeri.

Cei care nu au mai apucat sa schimbe masina veche isi vor putea incerca norocul din nou la anul, cind Administratia Fondului de Mediu (AFM) vrea sa reia programul.

Cele mai multe comenzi neonorate s-au inregistrat la compania Opel (915), urmata de Peugeot, Audi, Hyundai, Fiat, Citroën, Ford si Daewoo. Ele trebuie sa restituie statului cei 3.000 de lei noi primiti pentru fiecare masina pe care n-au vindut-o.

Fara mila

Termenul de livrare pentru totalul de 16.500 de masini a expirat pe 12 decembrie, iar AFM s-a dovedit inflexibila. Asa se face ca persoanele care reusisera sa prinda loc pe liste ramin cu masinile vechi, pe care pot incerca sa le caseze la anul. Insa ele nu au nici o garantie ca vor putea reintra in program.

Programul „rabla" in 2007

AFM are banii necesari pentru o noua etapa a Programului National de Innoire a Parcului Auto, daca Executivul il va aproba in 2007, a precizat directorul Mihai Toti.

Orice posesor de autoturism mai vechi de 12 ani poate sa-l schimbe cu unul nou, daca programul „rabla" va fi organizat si in anii urmatori. Pentru a participa, primul pas este sa se inscrie la un dealer auto. Dupa ce a primit nota de acceptare se poate prezenta cu masina veche la REMAT, pentru a o vinde la fier vechi. Apoi se duce cu certificatul de casare la dealerul auto pentru a-si ridica masina noua, pentru care va plati cu 3.000 de lei mai putin. Conform datelor AFM, in Romania exista aproximativ 1,8 milioane de autovehicule care s-ar incadra in astfel de programe.