Dupa luni de zile de discutii si ani de confruntari, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) trage inca o data clapa societatilor de transport cu sedii sociale si puncte de lucru pe DN1 (E60) interzicandu-le circulatia pe s
Dupa luni de zile de discutii si ani de confruntari, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) trage inca o data clapa societatilor de transport cu sedii sociale si puncte de lucru pe DN1 (E60) interzicandu-le circulatia pe sectorul Bucuresti-Brasov.
Daca in forma veche a ordinului comun al MTCT-MAI (ce expira la 31 decembrie 2006) la anexa cuprinzand exceptiile de la restrictie nu apareau riveranii, dar acestia aveau dreptul, demonstrand pe baza documentelor de proprietate ca detin puncte de lucru si/sau sedii sociale pe DN1 sa primeasca autorizatii, acum, contrar celor negociate si convenite de Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), ministerul, prin secretarul de stat Constantin Dascalu, schimba directia si scoate riveranii de la autorizatie. Proiectul de ordin se afla pe site-ul MTCT si urmeaza sa fie aprobat. Insa, cum pot riveranii face "dovada necesitatii efectuarii transportului pe sectorul de drum restrictionat" in conditiile in care acestia sunt situati chiar pe DN1 (E60) avand parcari, service-uri auto sau depozite? Aberatia asadar continua si in 2007 fara ca cineva sa ia masuri, transportatorii acuzand ca, in spatele acestor hotarari stau de fapt "politici economice despre care grupurile de interese din MTCT au cunostinte aprofundate". "Nu este cel putin ciudat ca, nici una din firmele de transport riverane DN1, ce poseda flote de transport materiale de constructii, statii de sortare-presortare, nu este furnizor de produse si servicii pentru lucrarile de infrastructura ce li se desfasoara pe sub nas - exemplu autostrada Bucuresti-Brasov", se intreaba transportatorii.
Asociatia Transportatorilor Rutieri in Constructii (ATRC) a anuntat deja ca va ataca in instanta noul ordin ce urmeaza sa apara si va organiza imediat dupa aparitia acestuia un mars de protest pe DN1 si in fata sediului MTCT la care vor participa de aceasta data peste 700 de autovehicule de mare tonaj.
Singurul lucru bun este faptul ca, dupa negocierile dintre FORT si CNADNR, in forma noua a ordinului comun, transportatorii spun ca s-a acceptat ridicarea restrictiei pe sectorul Bucuresti-Ploiesti la 7,5 tone masa maxima autorizata, ceea ce inseamna ca toate autovehiculele comerciale avand greutatea de pana la 7,5 tone pot circula incepand cu data aparitiei ordinului, probabil ianuarie 2007, fara restrictii pe DN1 (E60).


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.