Friesland Foods, cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum din Romania, a obtinut anul acesta vanzari de 40 de milioane de euro din linia de produse Milli, iar pentru anul viitor reprezentantii companiei estimeaza vanzarile acestei game
Friesland Foods, cel mai mare producator de pe piata laptelui de consum din Romania, a obtinut anul acesta vanzari de 40 de milioane de euro din linia de produse Milli, iar pentru anul viitor reprezentantii companiei estimeaza vanzarile acestei game la 55 milioane euro. Pentru dezvoltarea marcii Milli si campaniile de promovare, compania a investit in acest an circa doua milioane euro.
Potrivit directorului general al Friesland Foods Romania, Gerbrant de Boer, cifra de afaceri a companiei este estimata pentru anul acesta la 105 milioane euro, in timp ce pentru anul viitor reprezentantii Friesland prognozeaza o crestere de 5-7%. La 11 luni, Friesland Foods a raportat o cifra de afaceri de 98 milioane euro.
Napolact, una dintre companiile detinute de Friesland, va consemna anul viitor o cifra de afaceri estimata la 33 milioane euro, in urcare cu 10% fata de nivelul anticipat pentru 2006. "Cifra de afaceri a Napolact va creste in special ca rezultat al campaniilor de imagine, pentru care am investit circa un milion de euro in acest an. Pentru 2007, investitiile programate sunt tot de un milion de euro si vizeaza campanii de promovare a brandurilor Napolact", a afirmat de Boer. Friesland are programate, pentru 2007, investitii de 4-5 milioane euro, pentru modernizarea tehnologica, si instalatii de protectie a mediului la unele dintre cele sapte fabrici detinute de firma in Romania.
De Boer estimeaza ca segmentul de produse sanatoase, in care este inclusa gama Milli, va reprezenta in 2007 circa 8-10% din vanzarile totale ale firmei. Categoria de produse cu cea mai mare pondere in vanzarile Friesland este cea a branzeturilor, cu o cota de 25%.
Laptele de consum reprezinta 23% din vanzarile Friesland, iar produsele fermentate 20%. Deserturile acopera circa 7% din cifra de afaceri a Friesland in acest an, vanzarile pe aceasta categorie insumand opt milioane euro. Compania produce local majoritatea produselor comercializate pe piata romaneasca, exporturile avand o pondere de doar 2%. Friesland exporta in principal branzeturi pe pietele din America, Australia sau Liban, livrarile externe reprezentand circa 3% din cifra de afaceri. Compania a lansat ieri sub marca Milli primele produse lactate cu continut de Omega 3 din Romania. Acestea fac parte dintr-o noua gama care include si alte produse speciale, unele imbogatite cu fermenti probiotici activi si altele cu continut redus de grasimi.
Friesland a intrat pe piata romaneasca in 2001, prin achizitionarea Nutricia Dairy and Drinks. In 2002, Friesland Romania a fuzionat cu Somesana Satu Mare, Belcar Bela Deta din Timisoara si Belcar Distribution. Compania este actionar majoritar la companiile Industrializarea Laptelui din Targu-Mures si Napolact- Cluj-Napoca.
Friesland comercializeaza in Romania marcile Milli, Oke, Dots si Completa. Pe langa brandurile internationale detinute de grup, filiala din Romania detine si brandurile Napolact si Napoca.
Friesland Foods este una din primele 10 companii de produse lactate din lume, cu filiale in Europa, Asia, Africa si America de Sud. Compania are 16.400 de angajati, iar anul trecut a avut o cifra de afaceri de 4,4 miliarde euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.