CV-ul trimis pe e-mail este inlocuit de clipurile autobiografice pe YouTube.

Site-ul YouTube gazduieste filmulete inedite ale persoanelor aflate in cautarea unui job. Saptaminalul „Focus" a realizat o ancheta in care se intreaba cit de relevante sint aceste CV-uri pixelate si care este limita dintre ridicol si serios in cazul scurtmetrajelor adresate angajatorilor.

Curiozitatea angajatorului

Roland Stöttinger, candidat la Academia de Film, povesteste in cinci minute despre rezultatele scolare, despre filmele copilariei si prezinta un mixaj cu cele mai zgomotoase schimburi de focuri din filme precum „Matrix" si „Pulp Fiction". Pentru a-si demonstra creativitatea, introduce o scena penibila in care omoara doua muste dintr-o bataie de palme. In ciuda gafelor de regie, clipurile de autopromovare cuceresc piata de munca din media, relatii publice, economie si din informatica. „Aceste noi modalitati de promovare au un efect psihologic evident, caci oricine este curios sa vada un videoclip publicitar", explica specialistul in recrutare Marcus Siedler, citat de „Focus".

CV hollywoodian

Unele firme din SUA au intrat deja in joc si permit incarcarea pe site-urile proprii a unor scurte filme de autoprezentare a candidatilor la un job. Exista insa si persoane care au de pierdut prin noua modalitate de promovare. Cei cu un aspect fizic neagreabil „sufera din cauza prejudecatilor si a discriminarilor prezente in deciziile angajatorilor", explica Flavia Waas, specialist in resurse umane. Tocmai de aceea, angajatorilor din SUA li se interzice sa ceara fotografii la concursurile de dosare pentru angajare. Chiar si asa, moda CV-urilor video ia amploare, iar pretentiile artistice ale angajatorilor sint in crestere. Specialistii le recomanda creatorilor de clipuri de autopromovare sa nu lungeasca filmuletul peste doua minute, incluzind neaparat numele, locul nasterii si formarea profesionala. In plus, e indicat ca muzica de fundal, imaginile si cuvintele sa ofere o imagine globala cit mai coerenta, deci mai convingatoare.