Ieri dimineata, la decolarea cursei Carpatair Bacau-Timisoara, in conditii de ceata, imediat dupa desprinderea de la sol, echipajul aeronavei de tip SAAB-2000 inmatriculata YR-SBI, a sesizat o usoara lovitura pe care a raportat-o organelor de trafic aerian. La controlul efectuat pe pista a fost descoperit un cal care zacea lovit la cap in apropierea axului acesteia. Echipajul si compania au fost informate, iar aeronava avand parametrii de functionare normali si-a continuat zborul. Inaintea aterizarii la Timisoara s-au luat toate masurile de precautie, inclusiv trecerea deasupra pistei cu trenul scos pentru verificarea eventualelor avarii. Aterizarea s-a desfasurat in siguranta. "Aeronava de 50 de locuri zboara plina pe acest traseu. Nici nu vrem sa ne imaginam ce s-ar fi putut intampla. E pacat ca se poate petrece asa ceva pe un aeroport international, cu pretentii inaintea integrarii europene, si doar maiestria pilotilor romani a facut sa nu iasa o tragedie", ne-a declarat Raluca Vasilescu, marketing manager la Carpatair. Ea a completat ca pe aeroprturile din Moldova se intampla destul de des ca oile, vacile sau caii sa treaca de zona de protectie si sa se apropie periculos de tare de piste.
La Ministerul Transporturilor, prin ordin semnat de Radu Berceanu, a fost numita o comisie de investigatie, care ieri a plecat spre Bacau pentru a verifica cauzele incidentului clasificat drept "grav" potrivit normelor internationale de siguranta a zborurilor. "Orice tragedie este posibila, in momentul in care exista posibilitatea coliziunii unei aeronave cu un obiect aflat pe pista. Scopul nostru insa nu este sa dam sanctiuni, ci sa verificam si sa stabilim masuri de siguranta. Aceste lucruri vor fi analizate de catre comisia ce s-a deplasat la Bacau", ne-a declarat Catalin Radu, inspector sef in cadrul Inspectoratului Aviatiei Civile. Potrivit propriului site, in prezent, Aeroportul Bacau proceseaza anual un numar de peste 32.000 de pasageri. Numarul operatorilor aerieni de pe Aeroportul Bacau a crescut de la unul singur in 2002 (Carpatair) la trei in 2004 (Carpatair, Clubair, TAROM). Din 1997, Aeroportul Bacau a trecut in proprietatea si administrarea Consiliul Judetean Bacau.