Partinirea ICR Bucuresti
Radu Portocala reclama in mesajul sau faptul ca Institutul Cultural Roman de la Bucuresti impune proceduri birocratice de finantare pentru unele proiecte, in vreme ce alte proiecte - mult mai costisitoare - isi primesc foarte usor banii.
"ICR - Bucuresti a semnat cu un editor francez, fara respectarea nici uneia dintre procedurile care ne sunt impuse noua, un contract scandalos de 28.500 de euro (la care se vor adauga pretul traducerii si drepturile de a reproduce ilustratiile) pentru publicarea unei carti care, in mod sigur, nu se va vinde. Un editor mai scrupulos - sau o negociere mai serioasa - ar fi redus aceasta cheltuiala la aproximativ 6000 de euro!", arata in scrisoarea sa directorul ICR-Paris. Radiu Portocala arata ca lentoarea birocratica a ICR Bucuresti a blocat tiparirea buletinului ICR Paris la un pret de doar 3500 de euro pe an - fiind astfel necesara la revenirea unui buletin cultural multiplicat la copiator.
Presa romana informa de curand ca volumul lui Andrei Plesu "Pitoresc si melancolie" va aparea in conditii de lux, cu ilustratii de calitate, la editura franceza Somogy, specializata in publicarea albumelor de arta. Publicarea acestui volum al lui Andrei Plesu a fost intermediata de Institutul Cultural Roman de la Bucuresti, condus de Horia Roman Patapievici.
Povara dublei tutele
"Realitatea cu care am fost confruntat in ultimul an imi da convingerea ca s-a comis o greseala cand s-a decis punerea Institutelor Culturale din strainatate sub dubla tutela a Ministerului Afacerilor Externe si a Institutului Cultural Roman de la Bucuresti. Aceasta din urma institutie nu avea nici experienta gestionarii filialelor raspandite in lume si nici structurile adecvate pentru o astfel de activitate", mai arata directorul ICR Paris.
Portocala subliniaza ca Ambasada de la Paris continua sa organizeze si ea actiuni culturale, desi nu are consilier cultural, iar directorul Institutului, care ar fi trebuit sa fie consilierul cultural al Ambasadei, functioneaza independent de aceasta, dar intr-o structura care nu are statut diplomatic, astfel incat a fost intrebat daca functia sa este oficiala.
Directorul ICR Paris subliniaza ca "Procedura de angajare a referentilor, inutil de complicata si de lenta, este o alta consecinta a acestei duble tutele si are asupra functionarii Institutelor efecte dramatice. In plus, selectia se face fara o reala consultare a directorilor (...) Institutului din Paris i s-a impus in luna august o astfel de experienta, extrem de neplacuta, ale carei consecinte nu au fost solutionate nici azi".
Radu Portocala denunta si faptul ca nu i-a fost comunicat bugetul pe 2007, insa echipei sale i s-a cerut sa definitiveze programul pe anul viitor, "munca perfect inutila pentru o echipa care nu stie care sunt posibilitatile materiale pe care se poate bizui". Radu Portocala arata ca pentru aceste motive a decis sa-si dea demisia din functia de director al Institutului Cultural Roman de la Paris si ramane la dispozitia MAE "pentru indeplinirea formalitatilor necesare".
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro