Companiile nemtesti dezvolta cele mai bune pagini web, in timp ce gigantii economici din Rusia sint cei mai opaci comunicatori virtuali.

Cu o medie de 65 de puncte din 100 posibile, industriasii nemti sint cei mai eficienti in transparenta online, o spune studiul firmei suedeze de consultanta Hallvarsson&Hallvarsson. BASF, Bayer sau Deutsche Post se numara printre companiile care au pus cele mai multe informatii la dispozitia investitorilor, analistilor sau a celor care sint in cautarea de date pentru eventuale investitii. Clasamentul se continua cu spatiile virtuale ale firmelor nordice, urmate de cele din Elvetia si din Olanda. La coada initiativei pe web se situeaza paginile dezvoltate de companiile rusesti, cu o medie de 35 de puncte.

Un TNT dinamic

Clasamentul pe companii este condus pentru al doilea an consecutiv de firma olandeza de logistica TNT, care troneaza deasupra altor 165 de nume din intreaga Europa. Locul secund revine bancii daneze Danske Bank, in timp ce Telecom Italia incheie podiumul. In top 10 se mai regasesc companii din Finlanda, Suedia, Spania, Germania si din Elvetia.

Spre deosebire de vecinele din est, firmele din statele vest-europene si-au imbunatatit in permanenta interfata virtuala, informatiile financiare, raporturile anuale sau comunicatele oficiale fiind din ce in ce mai prezente pe harta site-urilor. Printre inovatiile cele mai regasite pe site-urile din virful listei se numara podcasturi, forumuri si bloguri ale managerilor de top. Cu toate acestea, raportul noteaza ca o seama de informatii elementare, precum versiunea in limba engleza a raportului anual, lipsesc inca in multe cazuri. „Exista companii care cheltuiesc trei milioane de dolari pe un raport anual si doar o zecime din suma asta pe un site corporatist", constata Niklas Franck, unul dintre realizatorii anchetei, citat de „International Herald Tribune".

Franck considera ca un site cu adevarat bun trebuie sa treaca dincolo de transparenta, putind sa contribuie in anumite cazuri la cresterea businessului si la o imbunatatire a comunicarii cu exteriorul. "Cu cit este mai multa informatie in pagina, cu atit vor fi mai putine telefoanele de la analisti, investitori sau jurnalisti", spune acesta.