Bancile, barbatii care nu le ajuta acasa, stereotipiile, dar si slaba promovare a femeilor de succes sint principalele bariere in calea dezvoltarii unui business feminin.

Mai mult de jumatate dintre femeile de afaceri se confrunta cu o atitudine discriminatoare a bancilor atunci cind aplica pentru finantarea unei afaceri in sectoare netraditionale, este concluzia Corneliei Rotaru, presedintele Asociatiei pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului Feminin in cadrul Conferintei Internationale a Femeilor Antreprenor din Romania, care a avut loc ieri. Barierele in calea obtinerii de finantare, identificate de 67% dintre femei, se manifesta prin introducerea de conditii suplimentare la intocmirea dosarelor pentru imprumuturi. Pe linga banci, atitudinea partenerilor de viata nu este tocmai incurajatoare. „50% dintre barbati nu participa in mod egal la obligatiile familiale, desi la nivel legislativ Romania este printre tarile care au introdus si posibilitatea concediului paternal", a adaugat Rotaru.

Victima, nu femeie de afaceri

Cornelia Rotaru mai spune ca implicarea femeilor in politica este, ca cifra, la acelasi nivel cu cel al Africii. „Femei prefect sint 7%, femei primar si femei consilier local - 4%", a creionat harta reprezentarii femeilor in pozitii de decizie politica Andra Croitoru de la Agentia Nationala pentru Egalitate de Sanse. A treia bariera identificata de Rotaru este lipsa de implicare a media in promovarea povestilor de succes ale femeilor de afaceri, exemplu pentru celelalte tinere care si-ar dori o cariera in afaceri. „Desi in «Top 300» exista zece femei de succes, media romanesti continua sa promoveze stereotipurile femeii-victima si ale femeii-sex", a incheiat Rotaru.