Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a primit opt oferte pentru instalarea a 123 de noi telecentre in localitatile izolate din mediul rural, relateaza NewsIn.
Au depus oferte pentru instalarea de telecentre in cele 32 de judete companiile S.C. 2 K Telecom S.R.L., S.C. TV Adler Trading S.R.L., S.C. Celesta S.R.L., S.C. Orange Romania S.A., S.C. Rartel S.A., Societatea Nationala de Radiocomunicatii S.A., S.C. Sensolink S.R.L. si S.C. Vodafone Romania S.A. potrivit informatiilor oferite de autoritatea de reglementare.
ANRC va analiza dosarele depuse de cei opt furnizori si va desemna, pana, cel mai tarziu, la 14 decembrie 2006, castigatorii licitatiei. Fiecare furnizor castigator va avea obligatia de a instala, in localitatea sau localitatile pentru care va fi desemnat, cate un telecentru care va oferi locuitorilor posibilitatea de a initia si primi apeluri telefonice locale, nationale si internationale si de a folosi serviciile de Internet si fax.
Principalul criteriu pe baza caruia ANRC va desemna ofertele castigatoare este costul net (subventia solicitata) pentru instalarea legaturii de acces si a echipamentelor, dar se va tine cont si de, experienta anterioara a candidatilor, tarifele cu amanuntul ce vor fi practicate in cadrul telecentrului, modalitatea de asigurare a accesului la apelurile de urgenta sau furnizarea de servicii suplimentare, se mai arata in comunicatul institutiei.
Aceasta este cea de-a cincea licitatie organizata de ANRC in cadrul programului national de instalare a telecentrelor. Primele patru licitatii s-au finalizat cu desemnarea a sase companii care s-au angajat sa instaleze 208 telecentre, din care 86 sunt deja functionale iar restul de 122 vor fi instalate progresiv pana la sfarsitul anului 2006.
"Prin proiectul national de instalare de telecentre, peste 40.000 de locuitori din 38 de sate izolate din Romania pot da acum telefoane si pot utiliza serviciile de Internet, iar pana la sfarsitul anului numarul acestora se va dubla. Licitatia care se desfasoara in acest moment se adreseaza altor 70.000 de locuitori din 123 de sate si suntem increzatori ca, in prima parte a anului viitor, si aceste comunitati vor putea comunica usor si repede," a declarat Dan Georgescu, presedintele ANRC, cu ocazia deschiderii licitatiei.
in luna iulie ANRC a atribuit construirea a 100 de telecentre , in urma licitatiei demarate in aprilie 2006, companiile castigatoare au fost: Orange Romania care va instala un telecentru, Rartel care va instala 26 de telecentre, Societatea Nationala de Radiocomunicatii (Radiocom) cu 42 de telecentre si Vodafone Romania, care va instala 31 de telecentre.
In medie, costul total al echipamentelor instalate si al mentinerii in functiune timp de trei ani a fiecarui telecentru este de 37.600 de lei (aproximativ 10.500 euro), conform datelor oferite de ANRC, aceste sume fiind acoperite din fondul pentru serviciul universal, fond care pentru anul 2006 se ridica la 90.265.000 de lei.
Companiei Orange Romania i-au mai fost atribuite cinci telecentre in urma licitatiei din 2004, trei telecentre in etapa din 2005 si opt telecentre in martie 2006.
Vodafone Romania a mai instalat 11 astfel de telecentre in urma licitatiei din 2005, iar compania Rartel a instalat pana acum 12 telecentre care i-au fost atribuite in martie 2006.
Societatea Nationala de Radiocomunicatii a castigat in 2005 instalarea de 9 telecentre, pe 27 martie 2006 fiindu-i atribuita instalarea a inca 50 de astfel de centre.
Celelalte companii care au instalat astfel de telecentre sunt RomTelecom si Euroweb Romania cu noua, respectiv, un telecentru.
Potrivit documentatiei disponibile pe pagina web a ANRC, telecentrul este un spatiu public (o incapere) in cadrul caruia se furnizeaza accesul la o retea publica de telefonie, fiind dotat cu cel putin doua aparate telefonice, un aparat fax si doua calculatoare conectate la Internet.
Prin intermediul telecentrelor, populatia din mediul rural va putea initia si primi apeluri locale, nationale si internationale precum si catre/din retelele publice de telefonie mobila, va putea apela non stop numarul unic pentru apeluri de urgenta (112) sau alte numere telefonice nationale pentru anuntarea urgentelor, va avea acces la serviciul de fax si la servicii.