Consumatorii romani nu se mai orienteaza dupa pret atunci cand aleg gresia si faianta.

Perioada dupa care un consumator roman isi schimba gresia si faianta a scazut la jumatate, de la o medie de 25 de ani la circa 10 ani, potrivit unui studiu al companiei Mia Marketing, realizat la comanda Pazo Group. Acest fenomen se datoreaza cresterii salariilor si diversificarii ofertei de creditare a bancilor. ""Dupa boomul achizitiilor de electrocasnice si masini, consumatorul roman se orienteaza spre imbunatatirea gradului de confort a locuintei"", a declarat Lucian Azoitei, directorul general al Pazo Group, cel mai mare distribuitor de gresie si faianta marca Marazzi din Europa Centrala si de Est.

CALITATE. Potrivit cercetarii, clientii romani au inceput sa se orienteze in functie de calitatea si designul produsului. Inainte de a cumpara gresie sau faianta, consumatorii din Transilvania se informeaza, studiaza piata si aleg produsul care are cel mai bun raport calitate/brand/pret. Consumatorii din Moldova cumpara cel mai bun produs de pe piata, dupa ce asculta parerea celor din jur. Clientii din Muntenia si din Capitala au un comportament occidental, spontan, ei achizitionand pe loc produsul care le place. ""Dupa 16 ani in care pretul a facut diferenta, este pentru prima data cand romanii nu se mai uita la bani. Gresia si faianta devin dintr-un produs de folosinta indelungata un produs de «impuls» "", apreciaza Lucian Azoitei. El estimeaza ca piata ceramicii se ridica la circa 200 de milioane de euro in 2006.