Toata lumea, de la premierul Tariceanu pina la ultimul fermier, este de acord ca agricultura este nepregatita sa faca fata concurentei.

Firmele occidentale au invadat tirgul expozitional Indagra pentru a-si promova produsele. Francezii, britanicii, nemtii si italienii sint printre cei mai interesati sa-si prezinte marfa clientilor romani. „Organizatia germana de marketing (CMA) incearca sa promoveze produsele alimentare si agricole germane pe piata romaneasca. Noi intermediem contactul intre firmele nemtesti, care vor sa exporte, si cele romanesti, care vor sa importe dulciuri, lapte, carne, cereale. De exemplu, pentru flori exista un interes foarte mare sa fie aduse din Germania", a spus Cristina Purtuc, reprezentantul CMA.

Gustul poate asigura succesul

In standurile de la Romexpo se fac deja simtite efectele apropiatei aderari. Multe firme, mai ales cele mici, nu au mai participat la tirg pentru ca si-au dat seama ca nu pot avea succes. „Fara tehnologie nu se poate, iar aceasta costa foarte mult, majoritatea firmelor din industria alimentara nereusind sa investeasca", a aratat Gheorghe Antochi, presedintele Agricola Bacau. Totusi, producatorii romani spun ca au un avantaj -gustul bun al produselor. „Produsele noastre sint apreciate si este pacat sa mincam mere din Polonia sau rosii din alte tari, care nu au nici un gust. De aceea, producatorii romani pot avea succes daca se bazeaza pe acest avantaj", a spus premierul Calin Popescu Tariceanu.