Internetul e un spatiu ofertant pentru comunicarea brandurilor. De la formele mai statice, care sunt e-banner-ele ori site-urile de prezentare, pana la bloguri si spatii destinate jocurilor, mediul online este anuntat ca unul de mare relevanta pentru

Internetul e un spatiu ofertant pentru comunicarea brandurilor. De la formele mai statice, care sunt e-banner-ele ori site-urile de prezentare, pana la bloguri si spatii destinate jocurilor, mediul online este anuntat ca unul de mare relevanta pentru publicitate de nume de referinta in industrie.

Iar faptul ca din ce in ce mai multa lume petrece cea mai mare parte a timpului mai mult pe internet decat in fata televizorului este de mult o evidenta.
Blogurile sunt realmente un spatiu mai intim, in care se poate construi o relatie personala cu brandul, ce faciliteaza socializarea si experientele interpersonale. Deschiderea este ampla, avand in vedere ca 33.000 de bloguri sunt create zilnic la fiecare trei secunde. Iar numarul de experiente este practic nelimitat ca timp, ca spatiu si ca numar de interactiuni posibile.

Televiziunea stagneaza ca mediu, este din ce in ce mai putin ofertanta tocmai pentru ca permite intr-o mai mica masura interactiunea, construirea unei relatii ce poate evolua cu consumatorul.

Semnificativ este faptul ca internetul este un mediu ce poate tine pasul cu evolutia comportamentului consumatorului, cu nevoia lui crescanda de dialog, autonomie si inovatie. Concursurile online, jocurile, spatiile unde consumatorul poate descarca imagini, muzica ori poate vota sunt strategii curente pentru brandurile care au inteles forta acestui mediu.

Dar modul de functionare a spatiului online trebuie bine inteles pentru ca strategiile sa dea rezultate optime.

CAMPANII. Dorin Boerescu, managing director la Speed Promotion, ne-a declarat: ""Exista in Romania din ce in ce mai multa deschidere pentru comunicarea online - anul acesta se estimeaza dublarea pietei (de la circa 3 milioane de euro la 5,5-6 milioane) si trendul acesta probabil ca se va pastra pentru inca cel putin trei ani. Companiile au inceput sa inteleaga, pe de-o parte, ca nu pot exclude internetul din mixul de comunicare, iar pe de alta parte, avantajele specifice ale acestui mediu (eficienta, capacitatea de targetare, masurarea exacta a rezultatelor si solutiile creative la care ai acces prin tehnologiile specifice) au dus la cresterea bugetelor dedicate comunicarii online. Desi jucatorii importanti din piata nu inteleg inca in totalitate specificul acestui mediu - si automat nu il folosesc nici pe departe la maximum - , s-a format in ultimii doi-trei ani o comunitate de profesionisti care au crescut nivelul acestei activitati si cu siguranta o vor face din ce in ce mai puternica si pe viitor. Pe scurt, in urmatorii ani, publicitatea online va fi cu siguranta una dintre ramurile advertisingului cu cea mai rapida crestere in Romania, tendinta de altfel valabila la nivel mondial"".

EROII DE PE NET. Speed Promotion, o agentie de publicitate full service, a derulat pentru Dobrogea Grup o campanie al carei centru de greutate a fost componenta online. Iar rezultatele au fost impresionante: ""Productia a crescut de la 10 tone/luna la 25 de tone pe luna intr-un interval de patru luni de campanie. Targetul vizat au fost copiii intre 4 si 12 ani si numele produsului a condus natural la crearea unui personaj similar cu supereroii din benzile desenate - Captain Crantz. Intreaga campanie a fost precedata de crearea unei povesti cu eroi pozitivi (Nergos, Nergia, Captain Crantz) care se infrunta cu un puternic personaj negativ (Lordul Anemie). Povestea integreaza gama de produse (cereale pentru mic dejun), promovand consumul acestora prin asocierea cu lupta lui Crantz pentru salvarea Nergiei din ghearele Lordului Anemie. Lupta de salvare a Nergiei devine lupta zilnica a fiecarui copil cu Lordul Anemie"". (Dorin Boerescu)

Cand implementeaza un concept de comunicare pentru un brand international, creativitatea romaneasca trebuie sa respecte liniile de strategie care au fost deja initiate.

COERENTA. Mihai Tataru, Managing Partener la Senior Software, agentie care a implementat in Romania site-ul pentru Heineken Music Thirst Studio 2006, ne-a declarat despre specificul unui astfel de demers: ""Proiectele desfasurate pentru Heineken tin cont de o identitate grafica de brand care are niste marje precise, in interiorul carora se poate manifesta creativitatea in campaniile locale. Este cazul oricarui brand international, care isi protejeaza coerenta in comunicare. E un lucru firesc, care se aplica pentru orice brand, de altfel, o disciplina ce trebuie respectata si repetata pentru oricine isi respecta valoarea marcii si a investit in constructia acesteia. Este al doilea an cand lucram la campania online pentru Thirst. Experienta si rezultatele anului trecut au facut ca o parte consistenta din bugetele media pentru campania de anul acesta sa fie directionata spre campania online. Bineinteles ca decizii ca acestea te motiveaza, iti cresc responsabilitatea. E un proiect care ne-a zambit si ne-a adus satisfactii"".

Pentru activarea programului Heineken Music Thirst Studio 2006, Heineken a creat o sectiune speciala pe website-ul www.heinekenmusic.ro. Rolul sau este acela de a-i tine la curent pe toti cei interesati de noutatile din aceasta competitie, dar si de a implica in program un numar cat mai mare de consumatori si specialisti din industria muzicii electronice din Romania. Website-ul contine o sectiune dedicata DJ-ilor care doresc sa se inscrie in competitie, informatii despre conceptul Heineken Music Thirst Studio, despre istoria competitiei si regulamentul complet. O inovatie pe care site-ul o aduce in programul din acest an o reprezinta votarea DJ-ilor direct pe website-ul heinekenmusic.ro, care este, practic, o platforma de votare pentru castigatorul competitiei. Utilizatorii care vor vota pe site, on-line, vor beneficia de premii atractive.

""Este un lucru bine stiut ca in general copiii nu vor sa manance produse «sanatoase» si ca mai degraba prefera dulciurile si snacksurile. Provocarea pe care a trebuit sa o rezolve campania de promovare a fost tocmai sa convinga copiii sa consume cereale dimineata si sa faca acest lucru cu placere, nu fortati de parinti.
Site-ul crantz.ro, pe langa prezentarea intregii povesti si a gamei de produse mai contine si jocuri online (advergames) - gama de produse Captain Crantz fiind unul din putinele branduri din Romania care a apelat la acest mijloc de promovare. Jocurile au generat cresterea rapida a numarului de vizitatori ai site-ului, care majoritatea au devenit si consumatori fideli ai produselor.

Au fost derulate inclusiv concursuri cu premii pentru cei mici, iar in interiorul fiecarei pungi de cereale au fost introduse mascote cu eroii povestii (gen figuri de puzzle, 10% dintre ele fiind magnetice - de pus pe frigider)"" Dorin Boerescu

PE NET


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.