Al doilea concert din Festivalul SoNoRo a strins un public tinar, in ciuda concurentei cu Festivalul National de Teatru.

Muzeul National de Arta a gazduit marti seara cel de-al doilea concert din cadrul Festivalului International de Muzica de Camera SoNoRo, care se desfasoara, in prima sa editie, intre 3 si 12 noiembrie. Dupa „Seara vieneza" care a deschis festivalul, publicul s-a delectat marti cu un program „Quasi à la française". Violistul Razvan Popovici, director artistic SoNoRo, a explicat ca initial repertoriul cuprindea doar compozitori francezi, ulterior fiind introdusi Prokofiev si Mozart, ales „composer in residence" al festivalului, care se desfasoara, de altfel, in Anul Mozart.

Urmatorul concert din festival va avea loc vineri seara, la ora 21.00, in clubul Embryo, si promite sa fie un eveniment captivant: „Urban Experiments" cuprinde piese de Bartók, Mozart, Schumann, Nyman, Piazzolla, Vasks si Brahms, intr-o interpretare experimentala alaturi de VJ Casa Gontz, DJ Electric Brother si DJ Vlaicu Golcea.

O serata aproape franceza

Programul „Quasi à la française" a cuprins „Uvertura dupa teme ebraice" de Serghei Prokofiev, „Cvintetul cu clarinet in la major" al lui Mozart, „Sonata pentru clarinet si pian" de Francis Poulenc si „Cvintetul cu pian in fa minor" al lui César Franck. La concertul de marti, Razvan Popovici a cintat alaturi de violonistele Corinne Chapelle si Carolin Widmann, de pianistul Konstantin Lifschitz, clarinetistul Mathew Hunt si de violoncelistul Bernard Naoki Hedenborg.

In deschidere, Prokofiev

„Uvertura dupa teme ebraice" a fost compusa de Prokofiev dupa emigrarea in Statele Unite. Se pare ca, pe cind locuia in New York, Prokofiev a fost contactat de un grup de muzicieni evrei, fosti colegi de ai sai de la Conservatorul din Sankt Petersburg, care l-au rugat sa le scrie o piesa pentru un concert de stringere de fonduri destinate intemeierii unui conservator la Ierusalim. Prokofiev n-a fost insa deloc entuziasmat de idee. Pina intr-o zi, cind, din citeva piese evreiesti si ceva improvizatie s-a nascut „Uvertura pentru pian, clarinet si cvartet de corzi". Interpretata in premiera in ianuarie 1920, cu Prokofiev la pian, „Uvertura" a cunoscut un succes enorm. De altfel, publicul prezent marti seara la Muzeul National de Arta a aplaudat indelung dupa piesa lui Prokofiev, care a si deschis concertul.

Mathew Hunt a cucerit publicul

In a doua parte a programului „Quasi à la française" au fost incluse lucrari ale compozitorilor francezi Francis Poulenc si César Franck. „Sonata pentru clarinet si pian", una dintre ultimele compozitii ale lui Poulenc, i-a adus aplauze sustinute clarinetistului britanic Mathew Hunt. Compusa sub forma unei elegii dupa pierderea unui prieten drag, sonata i-a fost dedicata lui Arthur Honegger si a fost compusa pentru celebrul clarinetist Benny Goodman, care a interpretat-o in premiera in 1963, cu Leonard Bernstein la Carnegie Hall.