Mickey Mouse, Pluto,
Donald Duck si alte personaje din desenele animate Walt Disney nu vor mai aparea in reclamele
la produse fast-food.

Celebra companie Walt Disney a hotarat ca personajele sale atat de indragite de copii sa nu mai promoveze alimentele fast-food. Conducatorii acestui gigant al desenelor animate doresc sa se implice in problema obezitatii la copii. Pentru a contribui la lupta impotriva acestei epidemii in randul copiilor, compania americana a anuntat ca nu va mai acorda licenta de utilizare a imaginii si a personajelor sale pentru pro-
movarea alimentelor ""care nu
corespund regulilor echilibrului nutritional"".

MASURI. Compania americana incepe prin a face ordine in propria ograda: restaurantele si parcurile de distractie Disneyland vor propune consumatorilor meniuri echilibrate. Disney va verifica de asemenea daca toti partenerii respecta noile reguli. De aceea, specialistii americani se intreaba cum va evolua parteneriatul istoric cu o celebra marca americana de bauturi carbogazoase. Probabil in acelasi mod cum s-a intamplat si cu Mca€™Donald cu care Disney a incheiat colaborarea.

REGULI. Nutritionistii avertizeaza insa parintii sa nu conteze pe ajutorul lui Mickey Mouse pentru a preveni aparitia obezitatii la copiii lor. Regula de aur este sa ii invete sa manance sanatos, pentru ca formarea acestui obicei in copilarie garanteaza respectarea lui si la maturitate. Un studiu realizat in Franta a demonstrat ca acei copii carora li s-a oferit o alimentatia diversificata de la varsta de 1-2 ani au devenit adulti cu obiceiuri alimentare sanatoase. Autorii studiului recomanda parintilor sa le asigure zilnic copiilor vitamine si minerale din fructe si legume, proteine de buna calitate din carne slaba, peste, oua, lactate.