Liderii sindicatelor din invatamant se vor intalni, maine, cu reprezentantii Ministerului Educatiei si Cercetarii, pentru a discuta metodologia tezelor cu subiect unic, pe care elevii claselor a VII-a le vor da in luna noiembrie si ale caror rezultate vor conta, la sfarsitul clasei a opta, la admiterea in liceu. Ministrul Mihail Hardau a anuntat, saptamana trecuta, ca va face aceste schimbari, dar nu a dat amanunte prea multe, pana la obtinerea unui accept din partea sindicatelor. "Deocamdata, nu pot spune nimic despre tezele cu subiect unic, pentru ca nu am studiat metodologia inca. Vreau sa vad ce au inteles cei de la minister prin aceste teze. Este important cum se vor da tezele, ce pondere vor avea, cum se va asigura securizarea lor", a declarat Aurel Cornea, presedintele Federatiilor Sindicale Libere din Invatamant. In opinia presedintelui Federatiei "Spiru Haret", Gheorghe Isvoranu, "tezele unice sunt o curiozitate". "Pentru invatamant nu pot fi date masuri care urmeaza sa fie puse in practica peste numai o luna. Elevii au o pregatire continua, trebuie sa stie ce-i asteapta atunci cand incep un ciclu", a spus Isvoranu. El i-a acuzat pe reprezentantii MEdC ca "schimba regulile jocului pe parcurs", referindu-se la faptul ca aceste modificari sunt anuntate abia dupa inceperea anului scolar.
Dascalii, urmariti semestrial
Peste doi ani, testele nationale vor fi inlocuite cu tezele unice, care vor fi extinse in viitor si la alti ani de studiu. "Avantajele sunt in directia imbunatatirii calitatii invatamantului, avand rolul de a disciplina invatamantul. Profesorul va preda toata materia in mod ritmic, stiind ca va exista o evaluare in fiecare semestru", a anuntat ministrul Educatiei. Intrebat de ce este nevoie de o mai serioasa disciplinare a profesorilor, Mihail Hardau a explicat ca rezultatele obtinute la testele nationale au indicat diferente semnificative intre unitatile scolare. El a explicat ca, la sfarsitul examinarilor din acest an, MEdC va face o evaluare a rezultatelor, pentru a putea interveni in timp util in vederea remedierii deficientelor. Rezultatele obtinute la aceste teze vor reprezenta, in continuare, 25% din nota finala a fiecarui semestru, testele verificand cunostintele de matematica, limba romana si limba materna. Tezele vor avea, in continuare, o durata de 50 de minute, examenele desfasurandu-se in scoala unde studiaza elevii. In termen de cel mult trei zile de la corectarea tezei, profesorul va discuta impreuna cu elevul continutul lucrarii, fara a-i modifica insa nota. Lucrarile vor fi corectate in centre de corectura, iar profesorii supraveghetori vor fi cadre didactice care predau materii diferite de cele care fac obiectul testarii.