"Marlboro Man", cowboy-ul care fumeaza, s-a situat pe primul loc in topul "celor mai influente 101 persoane care nu au existat niciodata", arata o carte care a fost lansata pe piata marti, in Statele Unite, transmite Reuters. Aceste personaje influen
"Marlboro Man", cowboy-ul care fumeaza, s-a situat pe primul loc in topul "celor mai influente 101 persoane care nu au existat niciodata", arata o carte care a fost lansata pe piata marti, in Statele Unite, transmite Reuters. Aceste personaje influenteaza totul, de la aspectul fizic la comportament, la dieta alimentara sau la modul de a comunica si chiar au schimbat uneori cursul istoriei, dar nu sunt reale.
Cowboy-ul macho american din reclamele anilor '50, care a dat un impuls vanzarilor de tigari Marlboro, s-a situat pe primul loc in acest top.
Sursa de inspiratie pentru Marlboro Man a fost coperta revistei Life, din 1949, pe care se afla cowboy-ul Clarence Hailey Long. Dupa ce a vazut revista, directorul unei agentii de publicitate - care cauta o noua imagine pentru brandul Marlboro - a creat acest simbol care a avut un succes nesperat de mare.
Atat de populara era imaginea lui Marlboro Man, incat in argou, acestor tigari li se spunea "ucigasii de cowboy".
Pe locul al doilea in acest top al celor mai influente personaje imaginare este Fratele cel mare al lui George Orwell din "O mie noua sute optzeci si patru", arhetipul dictatorului omniprezent, urmat de regele Arthur, despre care Jeremy Salter, unul dintre autorii acestei carti, spune ca intruchipeaza idealul monarhiei. Pe locul al patrulea s-a situat Mos Craciun. "Mos Craciun guverneaza intreaga economie a ultimului trimestru al anului si fara el afacerile ar da faliment", a indicat Allan Lazar, co-autor. Barbie, "fabuloasa papusa de pastic care a devenit un model pentru milioane de fetite, stabilind un standard de neatins in ceea ce priveste frumusetea si stilul", s-a situat pe locul 43. Monstrul din Loch Ness s-a plasat pe locul 56. "Fiind cea mai importanta atractie turistica a Scotiei, influenta lui Nessie asupra economiei acestei regiuni este semnificativa", au scris autorii cartii. "Ne-am gandit ca personajele influente nu au nevoie sa existe cu adevarat, ca personajele fictive sunt la fel de importante in vietile noastre si uneori, poate, chiar mai importante decat oamenii reali", a spus Allan Lazar. (D.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.