Pana in primavara viitoare, administratorii portului tulcean vor sa mute toate navele din fata orasului
intr-un ""port turistic"", mai la vale, care sa ajute orasul sa devina o ""atractie turistica"". Unii nu vor sa se mute, mai ales ca nici nu stiu unde. Pana la anul, portul din Tulcea seamana in continuare cu o parcare bucuresteana.

Portul din Tulcea e prea aglomerat. Am aflat si noi ca situatia danelor din port seamana cu cea a locurilor de parcare din cartierul bucurestean Militari. Adica proprietarii de ambarcatiuni tin cu dintii de locul lor si nu vor sa se mute. Problema e ca navele de croaziera pline cu turisti nu au unde sa acosteze. Navele de croaziera sunt nevoite sa opreasca in dreptul altor nave, iar turistii nu pot ajunge pe chei decat trecand pe puntile altor nave, urcand si coborand scari, agatandu-se de parame, fiind nevoiti sa traga pe nari mirosul toaletelor altor vapoare.
MUTAREA. Asa ca institutia care administreaza portul Tulcea, Compania Nationala Administratia Porturilor Dunarii Maritime SA Galati, prin sucursala de la Tulcea (institutie cunoscuta de toata lumea riverana drept APDM) a decis mutarea portului turistic in alta parte. ""Prin ordinul ministrului s-au stabilit patru locatii pentru navele de croaziera. Nu este o prea buna colaborare intre tour-operatorii care aduc nave de croaziera si noi, desi ceva legislatie ar exista in acest domeniu"", ne-a spus Stelian Fadei, directorul sucursalei APDM.
Buna colaborare ar insemna ca venirea navei de croaziera sa fie anuntata cu 24 de ore inainte, pentru a i se se face loc. Nu se intampla asa intotdeauna si administratorii portului afla de venirea unei nave de turisti atunci cand ea deja isi cauta loc de acostare si atunci incepe un adevarat tambalau al mutarii navelor de pe pontoane. ""Altfel, te faci de rusine, ca a doua oara nu mai vin si legea portului e clara: nu e atractiv - ca e de marfa, ca e de pasageri - fuge. Nu mai vin"", spune Stelian Fadei.

SPERANTA. Fadei crede ca pana la primavara se va termina noul port