Lansate in cursul acestui an, Audi RS4 Cabriolet si noul Audi TT au aparut in sfarsit si in Romania, fiind testate de pilotul de raliuri Horatiu Cristea.

Pasionatii masinilor sport au acum motive suplimentare de satisfactie. Dupa ce au fost lansate in toata Europa, Audi RS4 si noul Audi TT au ajuns si in Romania, iar nerabdarea legata de performantele acestora a fost raspandita din plin.

INTERES. Aduse in aceeasi noapte din Germania, direct de pe circuitul de teste de la Ingolstadt, ambele masini au fascinat. Ca sa fim sinceri insa, interesul major l-a suscitat RS4 Cabriolet, care, dincolo de faptul ca nici o alta decapotabila nu a fost vreodata dotata cu o asemenea putere (420 CP), atrage inevitabil prin designul deosebit si prin amenajarile de la interior. Mai mult decat atat, acustica motorului V8 este absolut speciala, facandu-i pe cei care au ocazia sa se suie la bordul sau sa se simta ca intr-o veritabila masina de curse.

Citeste si:

EXPERIENTA. Pentru ca testul sa fie cat mai veridic si mai special, la volan s-a aflat un om de meserie, respectiv pilotul de raliuri Horatiu Cristea. Desfasurat pe un segment de drum intens virajat dintre Rasnov si Poiana Brasov, testul a fost pana la urma o adevarata experienta. Sa te afli pe scaunul din dreapta atunci
cand masina se indreapta cu 160 km/h catre o curba in ac de par este o senzatie speciala, pe care o constientizezi parca mai bine dupa ce a luat sfarsit.

CONCLUZII. La capatul unui voiaj in care mai aveam putin si credeam ca luam parte la Raliul Brasovului, concluziile au venit aproape de la sine. ""Pentru ceea ce-si propune si mai ales pentru o masina de serie, Audi RS4 Cabriolet este categoric o reusita. Problema este ca 99% din oamenii care se vor sui in masina asta nu prea au ce cauta in ea. Este o masina puternica, ce face totul mult mai repede decat poate gandi creierul uman. Practic, ca sa cunosti in amanunt modul in care se comporta o masina de asemenea putere, ar trebui sa o iei gradual, sa mergi cu ea macar 3.000 de kilometri si sa urci treptat. Daca o iei azi si maine te duci sa calci acceleratia pana la fund, e posibil sa ai surprize"", a spus automobilistul. Rezumand, motorul V8 de 4.2 litri urca lejer pana la peste 8.000 rpm, gratie tehnologiei FSI, iar rezultatul este unul pe masura. Cu plecare de pe loc, Audi RS4 Cabriolet atinge 100 km/h in 4,9 secunde si 200 km/h in 16 secunde, viteza fiind insa limitata electronic la 250 km/h, acestea fiind datele de catalog. Ca sa fiu sincer, cand m-am aflat in scaunul din dreapta, alaturi de Horatiu Cristea, nu mi-a mai ars sa numar secundele si sa verific datele.

Motor - Putere si forta la maximum