Cand sunt nervoase, femeile prefera sa citeasca stiri pozitive. In schimb, barbatii aleg tonurile negative. Uneori vechile stereotipuri sunt justificabile: femeile chiar sunt sexul slab. Sau, cel putin, tind sa se comporte astfel cand vine vor
Cand sunt nervoase, femeile prefera sa citeasca stiri pozitive. In schimb, barbatii aleg tonurile negative.


Uneori vechile stereotipuri sunt justificabile: femeile chiar sunt sexul slab. Sau, cel putin, tind sa se comporte astfel cand vine vorba de emotii si preferinte. Un studiu realizat de cercetatorii din cadrul Universitatii Ohio State a scos la iveala faptul ca femeile, atunci cand sunt indispuse sau nervoase, aleg sa citeasca povesti afective pozitive sau sa faca miscare pentru a se calma inainte de a-si exprima furia. La polul opus, barbatii incearca
sa-si ""inabuse"" furia sau proasta dispozitie citind articole cu un ton negativ, cum ar fi de pilda subiecte legate de razboaie, violenta, meciuri de box. Studiul a impartit subiectii in doua grupuri inainte ca fiecare participant sa fi fost initial ""intaratat"". ""Am fost suprinsa de claritatea rezultatelor. Este o diferenta enorma intre sexe. Rezultatele au aratat ca barbatii citesc stiri negative in timp ce femeile prefera tonuri mai pozitive"", a marturisit dr. Silvia Knobloch-Westerwick, co-autoarea studiului. Asta tine,
intr-o mare parte, si de societatea in care traiesc sau de asteptarile sociale. De pilda, in cadrul unei intalniri profesionale, nu vei vedea o femeie tipand sau varsandu-si nervii. Daca un barbat face insa acest lucru, considerentele sunt acceptate in normalitate.
REMEDIU. Oamenii obisnuiesc sa-si manifeste sentimentele prin intermediul surselor de divertisment media. De pilda, cand sunt plictisiti urmaresc un film thriller sau dimpotriva, cand sunt relaxati prefera o comedie. Cand au o zi anosta isi doresc putina adrenalina iar daca au o zi incarcata prefera sa se relaxeze ascultand muzica. Se pare insa ca dintre toate sursele de media, muzica ajuta cel mai bine pentru a schimba o stare. De asemenea, studiul a evidentiat si faptul ca mass-media are o influenta asupra schimbarii comportamentului uman. Daca stirile sau evenimentele contin violenta sau razboaie, acestea reusesc sa atinga coarda sensibila, facand o persoana mai violenta sau sporindu-i teama.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.