"Una din cele mai serioase (si periculoase, in acelasi timp, cu efecte devastatoare) provocari pe care mediul de afaceri este nevoit sa le confrunte il reprezinta riscul, real, de producere a unor defectiuni majore in functionarea sistemelor IT. Aces
"Una din cele mai serioase (si periculoase, in acelasi timp, cu efecte devastatoare) provocari pe care mediul de afaceri este nevoit sa le confrunte il reprezinta riscul, real, de producere a unor defectiuni majore in functionarea sistemelor IT. Acestea paralizeaza temporar sau total activitatea unei companii", afirma Dragos Teodorescu, Sales Manager la Net Consulting. De aici nevoia implementarii unor planuri de continuitate a afacerilor. Trebuie protejate, in mod prioritar, sistemele de suport pentru clienti, datele si aplicatiile departamentului financiar, comunicatiile (telefonia si e-mailul), sistemele pentru fabricatie, cele pentru comenzi si site-ul companiei.
Studiile realizate in cursul anului 2006 referitoare la practicile folosite in continuitatea afacerilor de catre companii din lumea intreaga arata ca aproximativ 75% dintre cei chestionati au raspuns ca organizatia lor are un plan de continuitate a afacerilor. Patru ore de indisponibilitate a sistemelor IT este perioada considerata de majoritatea respondentilor ca fiind pragul critic de la care organizatia ar putea fi afectata fatal. Iar peste 70% dintre respondenti considera ca o indisponibilitate de 24 de ore poate duce la prabusirea companiei. 45 procente dintre organizatiile chestionate isi testeaza planurile de continuitate anual, in vreme ce 9% le testeaza saptamanal.
Net Consulting si Hewlett Packard Romania propun un asemenea plan care asigura continuitatea afacerii si proceselor (Business Continuity Planning - BCP), un proces creat pentru redresarea automata a activitatii companiei in urma unor situatii neprevazute. Acesta permite reintegrarea procedurilor, aplicatiilor, operatiunilor, sistemelor, retelelor si facilitatilor critice pentru continuarea afacerii. De asemenea, permite redresarea activitatii dupa dezastre (Disaster Recovery Plan - DRP), care este o componenta-cheie a planului pentru continuitatea afacerii (BCP) si se refera la aspectul tehnic al planului, in timp ce BCP ia in considerare aspectul general operational si de business.
Beneficiile unui astfel de plan sunt multiple, asigurand ca datele care altfel ar fi pierdute, in urma unor dezastre, pot fi recuperate prin cele mai avansate metode din domeniu. Se pot preveni multe situatii de criza, minimizand puternic efectele producerii acestora. Se pot evalua in mod clar care sunt resursele care trebuie alocate pentru asigurarea continuitatii afacerii, si care sunt punctele in care trebuie intervenit in primul rand. Trebuie sa cunoasteti ce anume trebuie facut, in mod coerent, in momentul imediat urmator unei situatii de criza si cum se pot pastra in orice moment elementele esentiale ale afacerii dumneavoastra.
Beneficiind de cea mai avansata tehnologie IT si de experienta internationala in implementarea solutiilor de continuitate a afacerilor, concretizate deja in multe proiecte de succes pe piata romaneasca, Hewlett Packard Romania si Net Consulting vin in sprijinul afacerii dumneavoastra si va invita sa vizitati "Centrul demonstrativ IT pentru continuitatea afacerii" din Calea Grivitei nr. 136 in cadrul workshop-urilor organizate in cursul lunii octombrie 2006.
"Am pus pe picioare o solutie de top si care are un potential mult mai mare decat in prezent, spune Dragos Teodorescu de la Net Consulting. Am investit mult in expertiza pe care ne-am creat-o, existand un serios potential comercial. Suntem capabili sa livram sau sa inchiriem solutia si sa o gestionam de la distanta".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.