Luni, 18 septembrie, la Grand Hotel Marriott din Moscova, 12 companii din Romania, membre ale Asociatiei Producatorilor si Exportatorilor de Vin din Romania (APEV) au intalnit un public selectionat, format din importatori, distribuitori, reprezentanti ai marilor lanturi de retail, jurnalisti de specialitate din Rusia si sommelieri. Evenimentul a fost organizat de APEV si Independent Wine Club Moscow si finantat de USAID, prin programul Romania Agribusiness Development Program - asistenta pentru cresterea competitivitatii anumitor produse agricole pe piata interna si pe cea externa.
Potrivit studiilor APEV, piata Rusiei este interesanta pentru producatorii romani de vinuri atat datorita potentialului deosebit pe care il are (consumul mediu de vin pe cap de locuitor este inca scazut, dar cu tendinta de crestere), cat si in perspectiva aderarii Romaniei la UE (care va conduce la marirea importurilor si la o crestere a concurentei pe piata noastra). O situatie conjuncturala de pe piata Federatiei Ruse face aceasta destinatie de export si mai ofertanta: la sfarsitul anului trecut, Guvernul de la Moscova a instituit un embargo total asupra vinurilor provenind din tarile traditional furnizoare - Georgia si Republica Moldova - si a impus si un nou sistem de marcare fiscala a bauturilor alcoolice, sistem care in primele luni ale lui 2006 nu a fost functional, iar in prezent oamenii de afaceri rusi sunt in cautarea unor surse alternative de aprovizionare cu vin.
Prezentarea podgoriilor si vinurilor romanesti (master class) a fost facuta de reputatul jurnalist american stabilit la Viena Darrel Joseph si a starnit un viu interes, numarul celor prezenti depasind asteptarile organizatorilor.
Cramele Recas, Vie-Vin Vanju Mare, Carl Reh Winery, Prince Stirbey, Provinum, Cramele Halewood, SERVE-Vinul Cavalerului, Casa DAVINO, Vincon Vrancea, Murfatlar Romania, Cotnari si Vinia Iasi au prezentat publicului de specialitate invitat cate 4-5 vinuri reprezentative pentru fiecare regiune, urmand ca in perioada urmatoare, sa incerce transformarea contactelor initiate la Moscova in parteneriate comerciale functionale.
Deplasarea delegatiei romane in Rusia face parte dintr-un proces mai amplu de promovare si credibilizare a vinurilor romanesti pe piata interna si internationala, desfasurat atat la nivel de asociatii profesionale cat si la nivel de companii.
Acest proces urmareste cresterea vizibilitatii si recunoasterea calitativa a vinurilor romanesti prin perfectionarea legislatiei, organizarea si participarea la un numar sporit de evenimente (concursuri interne si internationale, seminarii, conferinte) si aducerea de specialisti enologi cu activitate recunoscuta pe plan international care sa fabrice vin in Romania si care sa reprezinte o garantie in plus asupra calitatii acestui produs. (C.I.)
Oenolog francez la Murfatlar
Echipa de oenologi de la Murfatlar este condusa de francezul Philippe Bonnet, detinator al "Diplome en Viticulture - Oenologie a Montpellier" si al "Diplome de Commercialisation, de Distribution et Marketing des vins". Potrivit unui comunicat al companiei, specialistul Bonnet a creat, in 1984, o linie de imbuteliere a vinurilor "Bag in Box", iar in 2000 a dezvoltat o noua metoda de fermentare a vinului. Murfatlar a investit, in ultimii cinci ani, peste 12 milioane de euro in tehnologie. In septembrie 2002, compania a devenit prima societate viti-vinicola din Romania certificata conform standardului de calitate ISO 9001:2001. Murfatlar este lider pe piata vinurilor, cu o cota de 32%. (A.G.C.)