Vanzarile de autoturisme noi isi continua cresterea, masinile de import depasindu-le numeric pe cele autohtone. Valoarea pietei auto a depasit 24 de milioane de euro.

Vanzarile de autoturisme noi au crescut cu 16,2% in primele opt luni ale anului, pana la 163.971 de unitati. Cea mai mare crestere a fost inregistrata pe segmentul automobilelor de import, potrivit datelor publicate vineri de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Vanzarile de masini straine au crescut cu 33,3%, pana la 84.352 de unitati, in timp ce marcile nationale au inregistrat vanzarea a 63.731 de unitati, cu 2,5% in crestere fata de anul trecut. La o valoare medie a unui autoturism de 15.000 de euro, piata auto sare lejer de 24 de milioane de euro.
MARCI. Prima pozitie in clasamentul pe marci este detinuta de Renault, cu vanzari de 13.870 de unitati, in scadere cu 3,3%, dupa care urmeaza Skoda - 12.784 de unitati (+43,6%) si Volkswagen - 9.434 de unitati (+33,3%). Urmatoarele locuri sunt ocupate de Peugeot - 6.906 unitati (+13%). Ca si lunile trecute, Opel a inregistrat cea mai spectaculoasa crestere - 115,9% (6.356 de unitati), urmata de Ford - cu 90,9% (6.065 de unitati). Modelele cu cel mai mare succes de piata au fost Renault Clio - 8.623 de unitati, Renault Megane - 4.425 de unitati si Skoda Octavia - 4.396 de unitati.
NATIONALELE. Pe segmentul masinilor autohtone conduce marca Dacia, cu vanzari de 63.731 de unitati, cu 2,5% mai mult decat in intervalul similar al anului trecut. Cota de piata a principalului producator roman a fost de 38,9%, in scadere cu cinci puncte procentuale fata de valoarea din primele opt luni din 2005. Daewoo a vandut in perioada ianuarie-august 2006 15.888 de automobile noi, in crestere usoara fata de nivelul de 15.609 unitati consemnat in primele opt luni din 2005. Ponderea masinilor cu motoare diesel in totalul vanzarilor a fost, in intervalul analizat, de 40,1%, in vreme ce pe segmentul autoturismelor de import, ponderea creste pana la 50,5%.