Cercetatorii americani de la Institutul National al Cancerului au anuntat ca melanomul in stadii foarte avansate poate fi controlat cu ajutorul unor proceduri genetice. Doi barbati cu melanom in stadii finale au fost salvati prin proceduri gene

Doi barbati cu melanom in stadii finale au fost salvati prin proceduri genetice la nivelul globulelor albe ale pacientilor, cu scopul de a ""ataca"" tumora. Aceasta este considerata o prima etapa, finalizata cu succes, din marea lupta prin terapii genetice contra cancerului.
Revista Science a publicat saptamana trecuta informatii care atesta avansul important inregistrat in tratamentul cancerelor cu metastaze in faze terminale. Institutul National al Cancerului din SUA spera, de asemenea, sa puna la punct si alte tratamente valabile in cazurile de cancer al sanului sau al colonului.
PRUDENTA. Noua terapie indicata in melanom este totusi la inceputul fazei experimentale. Autorii spun ca mai sunt necesare multe testari, de-a lungul catorva ani. Doctorul Len Lichtenfeld, din cadrul Societatii Americane a Cancerului, invita la prudenta, pentru a nu crea false iluzii pacientilor. Dar inclusiv Len Lichtenfeld s-a aratat optimist, declarand ca ""tratamentul va merge"".
LIMFOCITE T. Globulele albe, numite limfocite T, distrug germenii si alte elemente straine organismului. Din pacate, celulele canceroase seamana pana la confundare cu celulele sanatoase, ceea ce face foarte dificila misiunea limfocitelor T. In aceste conditii, limfocitele nu mai reusesc intotdeauna sa diferentieze celulele canceroase de cele sanatoase. In 2002, doctorul Rosenberg a facut o descoperire formidabila. El a depistat un mic numar de limfocite T anticancer in organismul catorva persoane bolnave de melanom avansat. Doctorul Rosenberg a extras acest grup de celule din sangele pacientului si le-a creat conditii in laborator pentru a se inmulti suficient, astfel incat sa poata distruge tumora.
MISIUNE. Suprimand sistemul imunitar normal al pacientilor pentru a face loc celui ""cultivat"" in laborator, doctorul Rosenberg a observat ca la jumatate dintre pacienti starea de sanatate s-a ameliorat. Insa in putine melanoame se produc in mod natural suficiente celule anticanceroase. Motiv pentru care cercetatorii au decis sa preia ei aceasta misiune. Ei au prelevat limfocite normale, care nu recunosc celulele canceroase, de la 17 pacienti cu melanom avansat si fara posibilitatea de a li se aplica solutii terapeutice. Aceste celule au fost infectate in laborator. Se poate lua orice celula normala de la oricine si apoi sa fie transformata intr-o celula capabila sa identifice cancerul, explica doctorul Rosenberg.

CONCLUZIA EXPERIMENTULUI