Noul model Yaris este sensibil mai mare decat prima versiune, avand stabilitate superioara si control imbunatatit asupra directiei. In urma cu trei-patru ani isi facea aparitia pe soselele din Romania o masina micuta, al carei principal slogan de

Noul model Yaris este sensibil mai mare decat prima versiune, avand stabilitate superioara si control imbunatatit asupra directiei.

In urma cu trei-patru ani isi facea aparitia pe soselele din Romania o masina micuta, al carei principal slogan de publicitate se lega de consumul de combustibil extrem de redus. Intre timp, copilul a crescut si pare sa fi ajuns la adolescenta. Toyota Yaris, caci despre ea este vorba, se prezinta acum intr-o noua infatisare, mai noua si mai atractiva.
DESIGN. Privind noul model Yaris, remarci imediat ""tupeul"" liniilor caroseriei. Moderne si indraznete, acestea dau masinii o senzatie de forta si masculinitate, pentru ca apoi sa coboare lin catre farurile si stopurile ce fac trimitere si la Toyota Avensis. In interior, bordul a fost practic redesenat, instrumentele fiind acum mult mai aproape de sofer. Consola centrala este realizata din materiale plastice cu aspect de aluminiu, fiind bine ansamblata, in timp ce volanul este prevazut cu reglaje pe inaltime si profunzime, acelasi lucru fiind valabil si in cazul scaunelor.
MOTOR. Modelul cu care s-a efectuat testul a fost un Yaris 1.4 D-4D, in versiunea de echipare de top. Acest propulsor dezvolta 90 CP la 3.800 rpm si un cuplu de 190 Nm, care este obtinut intre 1.800 si 3.000 rpm. Cutia de viteze are cinci trepte, iar viteza maxima este de 175 km/h, in timp ce pragul de 100 km/h poate fi atins in 10,7 secunde. In ceea ce priveste consumul, acesta pare, cel putin la o prima vedere, sa se situeze sensibil peste valorile declarate de producator. Desi oficial se avanseaza 4,5 litri pentru suta de kilometri, modelul testat a atins 6,2 litri in conditii de trafic mixt. In schimb, motorul se prezinta foarte bine, lucrand neasteptat de performant pentru capacitatea sa. Astfel are cuplu foarte bun la turatii mici si se tureaza extrem de repede, permitand un stil de condus foarte sportiv, putin afectat de greutatea mai mare a masinii decat media pentru acest segment. Suspensia de pe fata este de tip McPherson, pentru ca pe puntea spate sa fie preferata tot bara de torsiune, dar cu o geometrie noua, menita pentru sporirea stabilitatii. De asemenea, sistemul de directie este acum supravegheat electronic, ceea ce face ca volanul sa se simta mult mai tare, lucru deloc rau atunci cand conduci masina pe un drum plin de serpentine. In concluzie, un autoturism ideal pentru cei care isi doresc in primul rand siguranta.

DATE TEHNICE


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.