PNL, o formatiune ce se pretinde a fi democratica pana la rama tablourilor cu I.C. Bratianu, refuza cu inconstienta sa recunoasca idioteniile repetate ale ministrului apararii nationale. La comanda lui Tariceanu, partidul moare cu ministrul de gat. Nu exista nici o minte lucida care sa scape partidul de buba
care l-a cuprins.
Aspectul cel mai grotesc al scandalului e cel al utilizarii politice a Directiei Generale de Informatii a Apararii. Cateva elemente introduse pe filiera liberala o data cu ministrul au ordonat si executat misiuni imposibil de conceput intr-o democratie.
Fostul Birou 2 al Marelui Stat Major al Armatei Romane, serviciul militar de informatii, a fost infiintat in 1859 printr-un decret al Domnitorului Alexandru Ioan Cuza. A jucat un rol fundamental in creionarea unor interese majore pentru tara noastra. In primul razboi mondial, in perioada interbelica si al doilea razboi mondial a furnizat informatii strategice. Din serviciul militar de informatii provin patru conducatori ai statului roman, de pana in 1945. Apoi, comunismul a distrus incet, dar sigur Directia Informatii a Marelui Stat Major. In Decembrie 1989, sub presiunea infernala a Securitatii si a Partidului Comunist, Romania mai avea doar patru atasati militari. Cuplul Ceausescu nu mai avea incredere decat in Securitate, Armata era buna doar pentru munci agricole, iar serviciul acesteia de informatii era batjocorit prin politica.
In ultimii 16 ani, serviciul a revenit la un nivel strategic. Zeci de atasati militari, capacitati de culegere a informatiilor fara precedent. In plus, s-a reorganizat si modernizat serviciul de contrainformatii, cel care asigura
securitatea militara interna.
In anul 1999, cele doua ramuri - cea externa - Directia Informatii
Militare (DIM) si cea interna - Directia Siguranta Militara (DSM),
au fost reunite sub cupola DGIA.
Dar traditia istorica si efortul fara precedent de modernizare au fost murdarite recent prin actiuni politice. Din 2005, o data cu numirea unui ministru PNL, MApN a facut obiectul unor manevre politice fara precedent, pe care le descoperim azi.
Prin intermediul unor persoane introduse politic in Armata s-au pus la cale actiuni profund ilegale. Pentru care Parchetul abia acum s-a sesizat, in urma unei plangeri din partea unui consilier prezidential.
Sa le reamintim domnilor Ilie Botos, procuror general, si Dan Voinea, sef al Parchetelor Militare, cam ce au de anchetat. Nu de alta, dar cand vine vorba despre dosare sensibile, investigatorii nostri sunt maestri in a da curs influentelor politice si a negocia solutia.
Istoria ilegalitatilor in DGIA porneste cu elaborarea in anul 2005 a unui document prin care DSM isi propunea ""racolarea de surse si influentarea pozitiva"" in Parlamentul Romaniei si
in mass-media. Pentru Ministerul Apararii si pentru ministru. Acest fapt este o depasire fara precedent a competentelor profesionale stabilite prin lege. DSM nu poate actiona decat in unitati militare.
Au urmat operatiuni de influentare politica a unui sondaj facut
de un ziar central. Si amenintarea unui jurnalist de la acelasi ziar. Apoi, ministrul recunoaste ca serviciul militar de informatii urmareste un demnitar. Impotriva legii.
Pentru ca DGIA nu are abilitare legala sa supravegheze pe
cineva din afara MApN.
Pentru toate acestea si
pentru multe altele, ce ar
trebui sa iasa la iveala in timpul anchetei, cineva trebuie sa raspunda. Dintre cei chemati sa dea cu subsemnatul la Parchet. Chiar daca acesta este, absolut intamplator, ministru al
Apararii nationale.